BasBQ
Beef en Steak

Bedrijfs bbq

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Goedemorgen,

Begin van het jaar had ik het weer eens over BBQ op het werk en toen werd er gezegd "Je kan het wel zeggen, maar wanneer kunnen we het eens proeven". Mijn antwoord was 28 augustus (einde zomer leek me wel mooi), die dag was afgelopen vrijdag en kwam sneller dan verwacht. Ik was hier goed zenuwachtig voor, niet alleen omdat het een grote groep van 45 personen was, maar nog meer omdat er ook de kosten betaald moest worden en dat schept in mijn ogen verwachtingen.

Lang gedacht over het menu, want ik wilde niet het standaard bbq voer van de supermarkt serveren natuurlijk :) . Het werd:
  • MOINK Ballen
  • Bobby Flay's zalm op cederhouten plank
  • Spareribs
  • Burgers
  • Sate
Daarnaast salades en stokbrood ingekocht. 1 collega wilde perse zijn beroemde sauzen maken. Ik had hem verteld dat goed vlees geen saus nodig had, was volgens hem niet van toepassing op zijn knoflooksaus want de schaal gaat altijd leeg. Slechts 2 likjes uit de schaal waren gebruikt, gelukkig ging hij zaterdag ook bbq-en. 

's ochtends al vroeg begonnen met het opzetten van de BBQ's achter het pand.
20150828_143926_zpsedvayfdk.jpg

Al vrij snel kwamen mensen langs om te vragen hoe alles werkte (Meeste personen hadden een gas bbq). Vooral mijn Jupiler UDS was een eye catcher leuk dat ik hem een keer mee kon nemen. Toen rond lunchtijd de UDS al aangestoken werd dachten een paar personen dat ik niet goed was om 5/6 uur lang spareribs te gaan bereiden. Het was erg mooi weer dus geen probleem om een paar uur buiten verplicht niks te doen.

Later in de middag begonnen met MOINK Balls en Zalm, om vervolgens ook de burgers en sate door mijn neefje te laten maken, hij deed het fantastisch.

IMAG2101_zpsonnbflgh.jpg


Ja toen werd het tijd dat de gasten ook wat gingen eten en wat een geweldige ervaring was dat zeg. De meeste hadden 10 minuten vlees cremeren verwacht, maar zo lekker hadden ze niet verwacht. De reacties waren dan ook erg leuk.  Ik ben bang dat dit een jaarlijks terugkerende BBQ gaat worden ;-)

IMAG2097_zps3n3a0ewr.jpg


Helaas weinig tijd gehad om foto's te maken maar gelukkig had mijn vrouw er nog een paar gemaakt.

20150828_144737_zpsqekzpwxp.jpg


Lekkere dikke ribben

IMAG2092_zpsrjxqyqds.jpg


Paar MOINK balls

IMAG2094_zps3hlyhhsp.jpg

Zalm op een plankje altijd een succes

Bedankt voor het lezen.

 
Eer naar werken hoor! En wat zou het als het een jaarlijks terugkerend festijn gaat worden. Heb jij jaarlijks vrijwilligers om dingen uit te proberen of te fine tunen........
 
Dat ziet er uit als een geslaagd feestje! De eerste cateringklussen al binnen?
 
Gaaf hoor. Ziet er goed uit... :D
 
Helemaal top. Geweldig gedaan man!
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Lowietje72 zei:
En wat zou het als het een jaarlijks terugkerend festijn gaat worden. Heb jij jaarlijks vrijwilligers om dingen uit te proberen of te fine tunen........

Idd is niet heel erg ofzo :)

MidVe zei:
De eerste cateringklussen al binnen?

Er waren wat mensen aan polsen voor een feestje dat ze geven,maar ben al zo weinig thuis dus weet niet of dat zo handig is. Wel kicken bbq-en voor grote groepen dus sluit voor de toekomst niks uit ;)
 
Goed werk Richard, ik heb zojuist 28 augustus 2016 in mijn agenda gezet hoor! ;)

Die UDS is echt te gek, zelf zo gemaakt? of zelf zo gekocht?
 
Mooi gedaan, bbq feestjes altijd leuk om te doe
 
Sander72 zei:
Goed werk Richard, ik heb zojuist 28 augustus 2016 in mijn agenda gezet hoor! ;)

Die UDS is echt te gek, zelf zo gemaakt? of zelf zo gekocht?

Heel goed Sander want het wordt volgend jaar drukker, kan wel wat hulp gebruiken :)

UDS was een Jupiler BarrelQ omgebouwd met onderdelen van huisentuinwinkel.nl. Ik heb 2 linkerhanden maar met die onderdelen was het simpel te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan