BasBQ
Beef en Steak

BCC voor de sticker (en omdat het lekker is)

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Gister hebben we een heerlijke citroen-rozemarijn BCC op van een gildehoen kip.
De kip smorgends helemaal rondom ingesmeerd met grof zeezout en in de koelkast gelegd.
Eind van de middag de kip afgespoeld, volledig droog gedept en toen wat citroenpartjes onder de huid geschoven samen met wat takjes rozemarijn. De Weber richting 175C gebracht en de kip er in gezet. De eerste periode zonder rookhout gedaan om een knapperig velletje te krijgen. Toen de borst op ongeveer 60C zat heb ik wat kersenhout toegevoegd. Tussendoor de kip twee keer omgedraaid omdat het velletje anders te donker werd.
We hebben heerlijk gesmuld, hele simpele smaken, super sappige kip en zo mals dat er eigenlijk geen mes aan te pas hoefde te komen.
bc5f8241e5b3751353bc6ba31aeb763f.jpg
7ab829c13a3d41f011f459d2dd70a84f.jpg
e181e68c6c2c8dbcf193b1de1b2738f5.jpg
bd3224d5e458f2ce391e08aac3d1d901.jpg
7f61329af4d962a89ed83e883467122f.jpg


Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
chickie ziet er goed uit.
mooi dat het zo lekker was
gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker chicky heb je daar. Mooi wat kleur op gedaan in de Q. Dat moet smullen geweest zijn.

Alvast gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekker kippetje ziet er goed uit. 👌
 
Lekkere kip. Zal met een goed glas wijn zeker toppie gesmaakt hebben.

Toch de Weber verkozen boven de Kamado ;)
 
Die laatste zin ook....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Kippie geworden om te plukken dan zo mals
 
Lekkere kip. Zal met een goed glas wijn zeker toppie gesmaakt hebben.

Toch de Weber verkozen boven de Kamado ;)
Het was een glas bier, houblon chouffe om precies te zijn, mooie IPA die goed bij het frisse en kruidige van de kip laatste.

Haha ja de Kamado had een iberico ribroast op de joetisserie. Niet zo veel foto's van dus geen draadje over gemaakt.
1bdf38f90d171cc8cff2eb440e3b2ca3.jpg


Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Goed gelukt, welkom bij de Grote drie.
 
Dankjewel allemaal voor de reacties. Het was een heerlijk kippetje maar nu ik de sticker heb gaan de kippetjes voortaan mooi weer aan het spit of gevlinderd op het rooster, dat heeft toch mijn voorkeur.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik heb van het weekend ook een kip zo gedaan, en ik heb er geen fotos van gemaakt (had even behoefde aan een telefoonloos momentje) maar ik eindigde vergelijkbaar met een gare kip op een blikje. Alleen, hoe krijg je daarna die kip een beetje goed van dat blikje half vol met hete vloeistof? En zonder de krokante en kwetsbare huid (eindelijk een beetje gelukt) te vernielen? Ik heb uiteindelijk met een mes het blikje lek geprikt, zodat ik er enige grip op had (via het mes) en best wat schade aan de huid bij het vast houden.
 
Telefoonloos moment? Ik ben wellicht wel heel erg ouderwets maar ik maak m'n foto's nog gewoon met een fototoestel:)
En je weet dat als er geen plaatjes zijn is het niet gemaakt 't wel jammer je had een sticker kunnen verdienen.:unsure:
Nou ja volgende keer dan maar.;)
 
ik heb er gewoon een leeg blikje in gestopt, kon ik er nadien zo met mijn blote handen uit trekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan