BasBQ
Beef en Steak

BCC op de Kamado van Masterbuilt

 
 

ThopsGSA

Tondelzoeker
Berichten
20
Ja ja. Hiervoor ook al wel eens gemaakt op de Nette Lette maar nooit echt foto’s van gemaakt. Dus dacht nieuwe Q dan maar beginnen met een BCC.
dus lekker begonnen met de dame in te smeren met olie en een heerlijke rub. Daarna de Kamado met een beetje Dammers gevuld en aangestoken, nadat de wokkel uitgebrand was de plaat er in en het rooster er op. wow wat komt dat makkelijk op temp en wat is dat makkelijk te regelen. Even een paar minuten op +/- 180 graden en de dame op het vuur.

Na een uurtje was hij op 72 graden. Even gekeken en het vuur iets hoger gezet, met 76graden van de Q gehaald met lekkere appelmoes en patatjes op lopen peuzelen.
Morgen spare-ribs 3-2-1 methode nu al zin in.

F9239771-6E87-4FD0-9B96-AC7EF8B7878B.jpeg


0DCB3AE0-9266-40C6-85D6-797C9D3BA415.jpeg


F41DDFF4-DFFD-4E97-85AE-2F517EC9AF4B.jpeg


1B6D712E-0E9D-485F-B91A-0759339DB23B.jpeg


BF0829CA-D1EB-413D-B4D0-48A929298AEB.jpeg
 
Dat zal een lekker kippetje geweest zijn😋 maar een tip voor de volgende x.. maak ook een foto van het vlees op de bbq 😉
Succes met de spareribs!
 
Krijg ik geen kippetje omdat ik geen foto had met de kip op de Q??
Dat is wel een vereiste inderdaad. Reden te meer om hem nog een keer te maken. En dat is geen straf toch? 🙂🍗
 
Kippie ziet er goed uit en een hele gender verbouwing ondergaan op de Q, als dame op het vuur gaan en na een uurtje was hij 72 graden 😉

voor je badge is het een vereiste om een foto van, in dit geval, het kippie op de Q te hebben.
We snappen allemaal wel dat het kippie op de Q gestaan heeft maar het staat zo beschreven. En och, geen straf toch om nog een keer te maken 😁
 
Nou dan vandaag maar een nieuwe kans. Mijn ouders waren op visite en mijn vader wilde wel een een BCC proeven. Dus ik naar de slager, was ik vergeten dat ze alleen do t/m za geopend zijn. Gelukkig waren ze wel open voor groothandel en omdat ik alleen twee kippen wilde hebben kreeg ik ze gelukkig mee.

Maar vandaag ook de nieuwe situatie gelijk maar uitgetest. Kolenmand en D&C er in. Hij lijkt wel iets meer te schommelen, maar dat kan ook door het weer komen.

Hierbij de foto’s en ook eentje van op de BBQ.
acd306bbe973534e178f8936213f986a.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nou dan vandaag maar een nieuwe kans. Mijn ouders waren op visite en mijn vader wilde wel een een BCC proeven. Dus ik naar de slager, was ik vergeten dat ze alleen do t/m za geopend zijn. Gelukkig waren ze wel open voor groothandel en omdat ik alleen twee kippen wilde hebben kreeg ik ze gelukkig mee.

Maar vandaag ook de nieuwe situatie gelijk maar uitgetest. Kolenmand en D&C er in. Hij lijkt wel iets meer te schommelen, maar dat kan ook door het weer komen.

Hierbij de foto’s en ook eentje van op de BBQ.
acd306bbe973534e178f8936213f986a.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

275ad9c0e61fffd6c3b9e8c077925cd1.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wat een werk voor een badge he 🤣 Zoals voorgaande leden al zeiden; geen straf hoor! Ziet er kiplekker uit! 😊
 
Het lijkt wel pijn te doen een foto van de kip op de BBQ te maken.;)
We zijn nu eenmaal een BBQ forum en daar horen in dit topic en low en slow foto's van het gerecht op de BBQ bij.
Anders kunnen we net zo goed gaan punneken ofzo.;)
Anyway je hebt je tokkie, gefeliciteerd.
 
Ik gaar de kip ook altijd indirect maar dan wel in de barbecue, maar nog nooit geprobeerd om het ernaast te proberen 😉.
Hoe heet moet die Q wel niet zijn zodat die kip ernaast gaart door de stralingswarmte? 😜
 
Uiteindelijk toch nog een bcc op de bbq met foto's 😃 gefeliciteerd met je Tok 🥳
 
Het lijkt wel pijn te doen een foto van de kip op de BBQ te maken.;)
We zijn nu eenmaal een BBQ forum en daar horen in dit topic en low en slow foto's van het gerecht op de BBQ bij.
Anders kunnen we net zo goed gaan punneken ofzo.;)
Anyway je hebt je tokkie, gefeliciteerd.

Dank je wel. Ik was gewoon lekker begonnen ipv alle regels lezen. Maar het is zeker geen schande om een paar lekkere kippetjes te maken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan