BasBQ
Beef en Steak

BCC en Spicy Chicken

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Door de drukte wat later maar toch nog even laten zien dat hier de smoker ook nog aangaat.

Afgelopen zondag was het weer goed genoeg om de smoker aan te steken en we hadden nog een halve diepvries vol kip dus was het tijd om daar wat van op te maken.
Paul had alleen laatst de starter en thermometer meegenomen voor bij zijn Weber dus het was een beetje behelpen en gokken maar het resultaat was er niet minder om :D
Veel foto's heb ik niet wegens de drukte hier thuis maar de belangrijkste zijn er :p

De BCC heb ik bestrooid met de rub van de Cola Can Chicken van Noskos, hier vervolgens een blik Gladiator onder gezet.
De andere kip heb ik ge?njecteerd met een mengsel van sojasaus, chili-olie, honing, worchestershire en 15 druppels chili-extract. Deze is daarna ingesmeerd met Chili Explosion, een molentje van de Jumbo met chili, tomaat en paprika stukjes er in.
Daarnaast hadden we nog 8 poten waarvan 4 neutrale dus die heb ik ingesmeerd met Ras el Hanout.

Toen de smoker mooi op temperatuur was mochten de chickies er op.

20141019_152318.jpg


20 minuutjes later de pootjes er bij gedaan.

20141019_154651.jpg


En na een kleine 2 uurtjes zag dat er zo uit.

20141019_173442.jpg


Het resultaat?
Heerlijke kip!
De kids vonden de Ras el Hanout wat minder omdat hier een hele uitgesproken smaak aan zat, de volgende keer doe ik de helft onder wat olie en laat ik ze marineren maar de smaak was goed.
De hete kip was dit keer echt te heet, de poten zijn hiervan overgebleven omdat niemand nog meer wou zweten. Injecteren zorgt wel voor heerlijk sappige kip maar met hitte moet je hier wel goed voor uitkijken want het wordt snel te veel.

Dat was het weer voor deze keer :p
 
Met teveel hitte, blijf je ermee zitte.... altijd jammer. Maar het ziet er wel goed uit allemaal.
Zeker als je zelf veel hete zaken eet, wordt het op een gegeven moment wat lastig om te bepalen wat andere mensen nog acceptabel vinden. Ik ben dol op mijn nasi met mijn eigen adjuma sambal bijvoorbeeld, maar ben nog niemand anders tegengekomen die dat ook lekker vond...
Misschien volgend jaar toch maar eens naar dat chili feestje :)
 
Nice, toch wel een beetje gladiator in de pitmaster gedaan hoop ik ?
 
Mooie kippies al waren ze een beetje hot!!
 
Boldeagle zei:
Nice, toch wel een beetje gladiator in de pitmaster gedaan hoop ik ?

Jazeker en nog wat hertogjes daarna  ;)
 
zien er goed uit
 
BCC altijd lekker, en dat pittige raken ze vanzelf aan gewend. Pas ook BCC gemaakt met een pittig rubje, het enige wat mn dochter van 4 zei was " lekker kippetje papa alleen wel een beetje pittig jasje". Ik heb haar een beker melk gegeven want het was te lekker om te laten staan.
 
boerharm zei:
BCC altijd lekker, en dat pittige raken ze vanzelf aan gewend. Pas ook BCC gemaakt met een pittig rubje, het enige wat mn dochter van 4 zei was " lekker kippetje papa alleen wel een beetje pittig jasje". Ik heb haar een beker melk gegeven want het was te lekker om te laten staan.

Haha dat klopt, het went wel, maar als je hem vervolgens nog injecteert met die marinade van mij zweet je jezelf leeg voor hij op is  =))
We zijn er langzaam achter aan het komen hoe achterlijk dat extract is wat ik in huis heb  :p
 
Ziet er super uit! En die uitdaging van heet eten had ik best aan willen gaan ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan