BasBQ
Beef en Steak

BBQ wedstrijd in de nieuwe Weber snoepwinkel.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
Afgelopen donderdag werd in Amersfoort de nieuwe Flagstore van Weber geopend.
Het is een winkel waar naast alle barbecues en accessoires van Weber ook workshops gegeven kunnen worden, er is ook een buiten terras met overkapping zodat er ook buiten flink gerookt kan worden.

Hieronder een kleine impressie van de winkel:

e0dc4baa1993f94f0ad23661db3c7385.jpg


05757a489540ed149de49fd6da794253.jpg


e9ee31c63b3fc14eb5463eb2376fc5b4.jpg


d4934850615702679814c1515853b8b5.jpg


6b7a2abd856860fd105e926b99286e79.jpg


5ef2ec43a849b18f11b04150fe7a55b5.jpg


d82bb11b79421a2a604312f0279db6fa.jpg


Om de opening luister bij te zetten wad er die dag van alles te doen, zoals demonstraties door Weber koks, een bijeenkomst van bekende Barbecue bloggers zoals Bram en RTLNiels en dergelijke, miste eerlijk gezegd wel noskos in dit rijtje.

Maar het hoogtepunt, natuurlijk ;), was de barbecue wedstrijd. Er was hiervoor een selectie gemaakt van recepten die op de Facebook pagina van Weber Nederland waren ingezonden.

25b50c42c666bbf5614e5de464960f72.jpg


Geloof dat bijna alle deelnemers hier op het Genootschap zitten :).

De wedstrijd ging via het Black Box principe, hierbij wisten we alleen dat het vlees ribeye ging zijn, maar de rest was een verrassing.

Normaal gesproken haak ik af bij het woord Black Box, aangezien ik alleen van het vlees ben ;), maar wie A zegt moet ook B zeggen en de prijs was ook wel heel erg mooi.
Een Weber Genisis XL 440

29baa0b1f389aa4d812a0e81513056d3.jpg


Voor de wedstrijd kregen we ieder een half uur binnen de tijd om de voorbereidingen te doen, mise en place. Daarna mochten we een half uur los op een Weber Genisis om het vlees, de aardappel en de groentes af te grillen.

Heb door de drukte en spanning geen foto's kunnen maken. Dus het is dus eigenlijk niet gebeurd ;). Maar op Facebook kwamen er heel wat voorbij zelfs een paar filmpjes.

Hier een foto van het eindresultaat gemaakt door Jacob Cats, die samen met Ralph Verstappen, me de hele dag gesteund hebben.

47803f088bc947557069f1a7b21d0caf.jpg


De Jury werd gevormd door Reitse Spanninga, Jeremy Vermolen, Peter van de Kraats, Harry Havinga en ..... (oeps).

De winnaar van de wedstrijd was Bryan Elroy, tweede was ik zelf en derde Henk.

De winnaar kreeg natuurlijk die mooie barbecue maar de 'verliezers' kregen allemaal een IGrill2 en daar bovenop mogen alle deelnemers ook meedoen met de SCA Steak wedstrijd bij de Tony Stone tijdens Pinksteren dit jaar.

Bedankt voor het kijken.
 
Mooi verslag Frits, had al gehoord dat hij geopend werd.. ziet er mooi uit daar.
 
Gratz met de prijzen, das niet mis. Leuk verslag, snel eens een kijkje nemen :)
 
Ben hier donderdag ook even wezen kijken, inderdaad een hele mooie winkel met een nette uitstraling.

Personeel was erg vriendelijk, en er stonden een hoop mooie spullen.

Kon helaas maar even blijven.

Ik wist niet dat er ook een wedstrijd was? Moest je je daarvoor van te voren inschrijven?

Wel hele mooie prijzen inderdaad, en gefeliciteerd met je 2e plaats, zo'n Igrill 2 is nooit weg ;)
 
Bedankt voor het delen. Leuk verslag!
 
Mooie winkel, nog gefeliciteerd met het mooie resultaat!
 
Leuk verslag. Ook maar eens kijken binnenkort

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
dat is wel een feestdag geweest, gefeliciteerd met je 2e prijs  :)
 
Hieperdepieper Frits!
 
Maar ook een 2e plaats is een hele mooie prestatie hoor Frits  B-) <:p
Jammer dat daar geen betere prijs bij hoorde.  :(

(Miste trouwens behalve Dennis wel meer bloggers, echter denk ik dat die op meer dan alleen maar webers hun kunstje doen  ;) )

Mac
 
Mooi verslag Frits!
Was inderdaad erg gezellig en goed verzorgd daar in Amersfoort!
 
Leuk verslag en gefeliciteerd met een mooie tweede plaats.
Had er wel bij willen zijn, maar er zitten tegenwoordig helaas te weinig uren in de dag  :D
 
Leuke verslag het was een top dag! Ook leuk om een forum lid (beheerder) te ontmoeten! Ik kijk uit naar de rematch!

Grtz. Bryan
 
Gefeliciteerd! Ik had zelf ook graag even gaan kijken maar het kwam slecht uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan