Beef en Steak

BBQ voor Sate

WGA is ideaal, heb ik zelf ook. Maar het meest gebruik ik gewoon de sate-grill.

Ik heb ook eerst jaren een sate-grill van de toko gehad (dacht zo'n €20 destijds) en uiteindelijk ook een Spiedini grill voor mijn verjaardag gevraagd. Die staat hier elke week minimaal 1 keer aan.
Heb jij de kleine Spiedini?

Hoe doen jullie dat met de WGA even snel aansteken?

Vooor mijn gevoel is hij wel eerder warm dan kamado maar het is niet minder werk.

Wel is het vind ik meer werk om schoon te maken. Waar je met de kamado alleen de borstel erover haalt ben ik toch geneigd als de WGA is afgekoeld om alle onderdelen schoon te maken.

@Edwin84 : Herkenbaar....... met een briketten starter heb je hem zo aan maar het is idd niet minder werk.

Vooor mijn gevoel is hij wel eerder warm dan kamado maar het is niet minder werk.

Wel is het vind ik meer werk om schoon te maken. Waar je met de kamado alleen de borstel erover haalt ben ik toch geneigd als de WGA is afgekoeld om alle onderdelen schoon te maken.
Mijn WGA steek ik aan met een briketten starter.

En eigenlijk is het niet vreemd dat de kleine alles kunner (WGA) sneller warm is dan een een grote kamado, dit kun je ook totaal niet vergelijken met elkaar. kwa schoonmaken kiep ik mijn WGA gewoon om in de de prullenbak en brostel hem schoon en maak ik de rest schoon van de accessoires onder de warme kraan, is mijn rooster van de WGA echt spekkig of ik heb hem niet alle minuut schoon gemaakt leg ik het rooster in een bak met warm water met soda dan kun je alles zo eraf halen. dat doe ik ook met mijn Sate Bbq rooster. Werkt perfect.

Weber of WGA. Weber gebied buiten de kolen goed afdekken met alu folie om een saté bbq te imiteren.
De BGE vind ik niet geschikt voor grillen van sateetjes.

Weber of WGA. Weber gebied buiten de kolen goed afdekken met alu folie om een saté bbq te imiteren.
De BGE vind ik niet geschikt voor grillen van sateetjes.
Daarom mijn frustratie, ga ik de alu folie met de weber proberen, dankje Peter!

Mijn WGA steek ik aan met een briketten starter.

En eigenlijk is het niet vreemd dat de kleine alles kunner (WGA) sneller warm is dan een een grote kamado, dit kun je ook totaal niet vergelijken met elkaar. kwa schoonmaken kiep ik mijn WGA gewoon om in de de prullenbak en brostel hem schoon en maak ik de rest schoon van de accessoires onder de warme kraan, is mijn rooster van de WGA echt spekkig of ik heb hem niet alle minuut schoon gemaakt leg ik het rooster in een bak met warm water met soda dan kun je alles zo eraf halen. dat doe ik ook met mijn Sate Bbq rooster. Werkt perfect.
Zo doe ik het ook ongeveer maar dan zonder soda.

Voor het gemak steek ik dan ook voor een korte sessie soms de kamado aan. Ja het is even langer wachten tot hij warm is, maar dat is de tijd dat ik het eten voorbereid. Dan bereiden op kamado en alleen afborstelen.

Zou de WGA wel meer in willen zetten. Is nu vooral inderdaad een spiezen bbq omdat dit beter gaat en natuurlijk altijd mee op vakantie.

De WGA is vlug aangestoken met brikettenstarter. Schoonmaken is simpel. Bbqborstel over het rooster, en klaar. Ideaal voor een vlugge sessie.
Kamadovilt om de rand van het deksel en je kunt de briketten laten uitgaan en deze hergebruiken.

Ik gebruik m regelmatig. En ook de minikamado staat zo nu en dan aan.
Het mag dan januari zijn, maar ik bbq toch wel 3x per week.

Heb jij de kleine Spiedini?
Ja klopt, denk dat ie ca 40 cm is. Kunnen bij mij zo'n 16/17 sateetjes naast elkaar op.

Ik gebruik de Looftlighter voor de sate-grill en ook voor de WGA.

WGA top bbq, simpel aan te maken met een briketten starter.. Ik heb 2 wga's een Weber
Ja klopt, denk dat ie ca 40 cm is. Kunnen bij mij zo'n 16/17 sateetjes naast elkaar op.

Ik gebruik de Looftlighter voor de sate-grill en ook voor de WGA.
Thanks ;-) Ik ga ervan uit dat je kolen gebruikt geen briketten

Terug
Bovenaan Onderaan