BasBQ
Beef en Steak

Bbq tafel wmt 57

 
 

erik_schreurs8

Pitmaster
Berichten
825
Ik ben toch maar weer begonnen met een bbq meubel na vorig najaar bij een kameraad  te zijn geweest met ook een mooie tafel voor de bbq
915a235b221def5a4b385f131fe01fd1.jpg
ced47f72be7221bb2164814c4469a8f9.jpg
abda298d723bbd737b720498753381fa.jpg

Ik zit nog wel te twijfel wat ik met het blad ga doen of een rvs plaat eroverheen of goed in de olie/lak zetten ivm knoeien

Tips zijn welkom !!
 
Als je een afdak hebt is olie prima, anders een RVS plaat. 
 
Boldeagle zei:
Als je een afdak hebt is olie prima, anders een RVS plaat.
Hij komt wel droog te staan en anders in iedergeval een hoes er over heen maar denk dat ik toch voor olie ga vind ik wel het mooiste
 
Ik zou geen hoes gebruiken zeker niet als deze droog staat je krijgt er erg veel condens onder. In de olie is idd veel mooier maar houd er rekening mee dat je als je marinade en dat soort zaken op je hout knoeit (wat met BBQ nogal re?el is) je erg veel vlekken gaat krijgen
 
Goeie tip over die condens

Maar ik neem toch aan als ik hem goed in de olie zet dat de vlekken er niet intrekken
 
ErikSchreurs zei:
Maar ik neem toch aan als ik hem goed in de olie zet dat de vlekken er niet intrekken

Ben er bang voor van wel, nu kan je het blad later weer opschuren maar sommige zaken zijn nu eenmaal niet goed te beschermen met alleen een laagje olie.
Misschien dat een bootlak een beter alternatief is, RVS is in deze handig maar ook pittig geprijsd, Of je moet ergens een afval stuk op de kop kunnen tikken.
 
Met een houtenblad moet je ook opletten met het omkiepen van je starter, de dwarelende kooltjes branden zo in je blad... RVS of aluminium topplaat zou mijn voorkeur zijn. Heb zelf voor beton gekozen, maar daar moet je onderstel ook op gebouwd zijn..  :p

Eventueel een RVS keukenblad via MP op de kop tikken.
 
vogels zei:
Met een houtenblad moet je ook opletten met het omkiepen van je starter, de dwarelende kooltjes branden zo in je blad... RVS of aluminium topplaat zou mijn voorkeur zijn. Heb zelf voor beton gekozen, maar daar moet je onderstel ook op gebouwd zijn..  :p

Eventueel een RVS keukenblad via MP op de kop tikken.

Ja ik had je tip al in een ander post gelezen idd

Ik ga er eerst maar eens een houten blad op maken en goed in de lak zetten daarna kan ik altijd nog beslissen of ik ga upgraden naar beton of rvs
 
Boldeagle zei:
Ik zou geen hoes gebruiken zeker niet als deze droog staat je krijgt er erg veel condens onder. In de olie is idd veel mooier maar houd er rekening mee dat je als je marinade en dat soort zaken op je hout knoeit (wat met BBQ nogal re?el is) je erg veel vlekken gaat krijgen
Terecht punt. Anderzijds, niets zo mooi als een blad met een verhaal. Je kunt als 'olie' eigenlijk beter je blad insmeren met je favoriete marinade. Twee vliegen in 1 klap!
 
bulderdoos zei:
Boldeagle zei:
Ik zou geen hoes gebruiken zeker niet als deze droog staat je krijgt er erg veel condens onder. In de olie is idd veel mooier maar houd er rekening mee dat je als je marinade en dat soort zaken op je hout knoeit (wat met BBQ nogal re?el is) je erg veel vlekken gaat krijgen
Terecht punt. Anderzijds, niets zo mooi als een blad met een verhaal. Je kunt als 'olie' eigenlijk beter je blad insmeren met je favoriete marinade. Twee vliegen in 1 klap!
Ik denk met al die ingredi?nten wel meer vliegen in de zomer
 
1b94285d9cb7efc7c7bc220b536d71ff.jpg
44937ed1a89c2b19619ac720efc2634f.jpg

Blad gemaakt en gat erin gefreesd !

bb69909a5b6e4a31ac72245452582fa9.jpg


Ik heb een sleuf gefreesd voor het handvat en daar een klosje onder geschroefd en ik kan de gaten van het tuck-away systeem gebruiken
 
Ik hou dit draadje goed in de gaten.  Heel mooi en praktisch !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb je ook een foto van de onderkant? Ben wel benieuwd hoe je de Q nu hebt vast gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bar-B-Que-Business zei:
Heb je ook een foto van de onderkant? Ben wel benieuwd hoe je de Q nu hebt vast gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ea5e644440289964e38fa9131c6139ca.jpg

Moet nog even verfijnd worden en een extra beugeltje zo dat niet alle kracht op het handvat hangt
En de anderen kant heb ik twee stokeinden on gedraaid waar het tuck away aan zat gemonteerd
Daar zal ik nog even een foto van plaatsen
 
d761d248f8b0fec567ce1281dc3f3f61.jpg
dfe9d26899c50b795686b429cfec785d.jpg

De vorderingen tot nu !!
Dak nog even dicht maken en dan de bbq tafel afwerken met deurtjes
Rvs blad is in de maak !

En ja het polycarbonaat moet ook nog schoon
 
Terug
Bovenaan Onderaan