BasBQ
Beef en Steak

BBQ slopen

Juicy Lucy

Vuurmaker
Berichten
98
Even wat anders dan een BBQ bouwen...

Dit pokdalige onding staat al jaren mijn tuintje te ontsieren, en nu wil er vanaf.
Aangezien ik verwacht dat ik hem op marktplaats nog niet kwijt raak als ik er geld op toe leg ga ik hem slopen.

Hij moet in hapklare brokjes in mijn kofferbak zodat ik hem naar de milieustraat kan brengen, 2 of 3 keer rijden is geen probleem, het is hier om de hoek.

Maar hoe te werk gaan? Ik heb een boorhamer waarvan ik de rotatie kan stoppen zodat er een beitel in kan.
Of moet ik er met een hamer op rammen? of een koudbeitel?


IMG_20211027_145204.jpg
 
Aan het mos te zien is hij de laatste tijd inderdaad niet veel gebruikt... ;)

Ik zou de delen die in zijn geheel in de kofferbak passen gewoon er voorzichtig af proberen te tikken met hamer en steenbeitel. Tenminste als het gelijmd zit.

De delen die te groot zijn zou ik proberen met een flinke hamer door te slaan. Evt eerst half inslijpen om een breuklijn te creëren.
 
Tegenwoordig heb je ook iets van een 'weggeefhoek' op facebook dacht ik. Althans mijn vriendin zet er genoeg troep op en het wordt nog opgehaald ook nog. Ik verbaas mij vaak genoeg wat er allemaal wel niet wordt opgehaald, heeft mij vaak genoeg wat ritjes bespaard naar de stort. Scheelt ook nog wat sjouwen ook.
 
Onding, Gratis laten ophalen via MP. Was bij mij veel belangstelling voor.

en anders gooi je hem gewoon omver, breekt zo in 2e dat spul. verder gewoon met hamertje kapot slaan stelt niks voor👷‍♂️
 
Nostalgie viert hoogtij. Maar zoals gezegd raak je die wel weer kwijt zowel op MP als social media
 
ik had ook zo een ding, binnen de paar uur 3 geïnteresseerden om hem te komen afhalen.
Zelf had ik hem te ruil voor wat bier aangeboden.
 
Die dingen zijn trouwens nog altijd te koop hoor, Gamma, Makro, Bol.com en afhankelijk van de grootte toch nieuw al vlug een paar 100 eur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan