BasBQ
Beef en Steak

BBQ rotisserie temperatuur meten kamado.

jasper450

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo,

even een vraagje,
Hoe meten jullie je temperatuur van de bbq met een rotisserie.
Lezen jullie de temperatuur af van de bbq zelf of plaatsen jullie een thermometer in de bbq ?

Mvg,
Jasper
 
de temp van de bbq lees ik af op het deksel. Ik heb ooit het verschil gemeten tussen de dekselthermometer en op het rooster. Dat geeft een indicatie.
 
Ik heb helaas nog geen rotiserie, maar hiervoor zijn volledig draadloze thermometers als b.v. een meater natuurlijk uitermate geschikt.
 
Denk ook dat dat de Meatsr hiervoor ideaal is.
 
de temp van de bbq lees ik af op het deksel. Ik heb ooit het verschil gemeten tussen de dekselthermometer en op het rooster. Dat geeft een indicatie.

Heb gisteren namelijk een temperatuurmeter tussen de deksel gedaan maar die gaf in het begin 15 graden warmer aan dan dat de bbq thermometer aangaf.
Na ongeveer 1 uur waren de beide temperaturen ongeveer gelijk.
 
Hoi,

meater in de kip, spare ribs, picanja. Gaat super.
 
Heb gisteren namelijk een temperatuurmeter tussen de deksel gedaan maar die gaf in het begin 15 graden warmer aan dan dat de bbq thermometer aangaf.
Na ongeveer 1 uur waren de beide temperaturen ongeveer gelijk.
Gewoon een paar keer rooster temperatuur met deksel thermometer vergelijken. Dan krijg je er een gevoel bij.
Iets bereiden met een Spit komt met de temperatuur vaak niet op 5 graden aan een rollade, kip, shoarma of zo.
Kerntemperatuur meet ik met een thermapen.
 
Ik doe het ook altijd met de meater, werkt perfect maar ik zou em niet speciaal hiervoor aanschaffen. Het spit vind ik juist ook erg geschikt om met het deksel open te gebruiken puur met de directe warmte.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan