BasBQ
Beef en Steak

BBQ kampioenschap van het Waasland, Sint Niklaas - 19 & 20 september 2015

Dankuwel om dit evenement te delen!
Samen met mijn pa doen wij de organisatie...

Ondertussen staat deze wedstrijd ook op de website van KCBS en we hebben dat weekend een prijzenpot van 4000 euro!
 
Als je aanvullingen hebt dan horen we het graag Appelboom!
 
noskos zei:
Als je aanvullingen hebt dan horen we het graag Appelboom!

Zoals al gezegd zijn er dit weekend 2 wedstrijden op 1 weekend...
Welke wedstrijden de teams willen doen is hun eigen keus.
KCBS of culinair/KCBS en culinair.
Het culinaire wordt gejureerd door een jury dat geen banden heeft met sponsers en bestaat uit serieuze foodie's of pro chef's met een liefde voor BBQ.
De onderdelen voor KCBS is gewoon ribs, pork, chicken, brisket
en de onderdelen voor culinair is
  • vis: catch of the day van the northsea chef's
  • kip
  • vlees (bij vlees krijgen de teams oerhammetje, buikspek en picana tot hun beschikking aangeleverd door beef & steak)
  • dessert: chef's choice
  • vlees noch vlees (vegi)
 
leuk, bedankt voor het delen
 
Beste Appelboom,

Ik heb mij inmiddels volgens mij al 2x aangemeld voor het jureren van de KCBS wedstrijd, maar ik heb hier beide keren geen bevestiging van ontvangen per email dat de inschrijving ook daadwerkelijk door jullie is ontvangen.  En zo zijn er volgens mij meerdere personen met mij die geen idee hebben of de inschrijving gelukt is of iedere andere vorm van communicatie hebben ontvangen tot nu toe.

Klopt dit?
 
DanBras zei:
Beste Appelboom,

Ik heb mij inmiddels volgens mij al 2x aangemeld voor het jureren van de KCBS wedstrijd, maar ik heb hier beide keren geen bevestiging van ontvangen per email dat de inschrijving ook daadwerkelijk door jullie is ontvangen.  En zo zijn er volgens mij meerdere personen met mij die geen idee hebben of de inschrijving gelukt is of iedere andere vorm van communicatie hebben ontvangen tot nu toe.

Klopt dit?
OEI! :-O Normaal is er een automatische bevestigingsmail! :-O

Dan stuur ik direct manueel iedereen een mail...
 
Ken gebeuren  :D

Top! Mailtje nu wel ontvangen  :)
 
Op het kampioenschap van het waasland kunnen de teams meer winnen dan eer...
Je kan nog inschrijven tot eind augustus!


KCBS:
Grand Champion
1000 euro
Reserve Champion
500 euro
3de plaats overall
300 euro
4de plaats overall
200 euro

Culinair:
1ste plaats overall
1250 euro
2de plaats overall
450 euro
3de plaats
200 euro
 
Weet iemand toevallig welke teams er voor de KCBS aanwezig zullen zijn? (Behalve de Rokende Regahs en Miss Piggy)...
 
Nope... We zijn niet zo van gecombineerde wedstrijden. Als er dan ook nog gekke inlevertijden zijn...
 
Weekendje niks is ook lekker  B-)
 
noskos zei:
Nope... We zijn niet zo van gecombineerde wedstrijden. Als er dan ook nog gekke inlevertijden zijn...
de 2 wedstrijden stonden los van elkaar hoor ;-)
En idd de turnin tijden was een beetje gek, waardoor we die alsnog aangepast hebben... (Drietal weken terug)
Volgens de reps waren er geen echte opmerkingen en was alles vlot verlopen...
Met een zeer positieve evaluatie als gevolg.
We hebben voor onszelf een paar  pijnpunten en die gaan we volgend maand oplossen zodat we kunnen starten met aan de nieuwe editie...
het belangrijkste is nu dat alle teams hun centen krijgen deze week waar ze recht op hebben ;-) en dan voorbereiden voir rurhpott  :D
 
Als de twee wedstrijden lis van elkaar staan dan hoeven de tijden voor de KCBS ook niet aangepast te worden.
Dat geklooi met die gecombineerde wedstrijden waar er dan toch zaken anders zijn dan normaal en zaken worden veranderd is niet des KCBS. 

Volgens de KCBS regels mogen de tijden alleen aangepast worden met toestemming van de KCBS office en moet dat ruim van te voren bekend gemaakt worden, drie weken vind ik niet ruim van te voren. 

7bd192890c40b0c721d000da06f0dec2.jpg
 
Frits zei:
Als de twee wedstrijden lis van elkaar staan dan hoeven de tijden voor de KCBS ook niet aangepast te worden.
Dat geklooi met die gecombineerde wedstrijden waar er dan toch zaken anders zijn dan normaal en zaken worden veranderd is niet des KCBS. 

Volgens de KCBS regels mogen de tijden alleen aangepast worden met toestemming van de KCBS office en moet dat ruim van te voren bekend gemaakt worden, drie weken vind ik niet ruim van te voren. 

7bd192890c40b0c721d000da06f0dec2.jpg
Dat was iets wat wij over het oog gezien hadden...
Wij hadden de turn in tijden aangepast voor de teams die gekozen hadden om aan beide wedstrijden deel te nemen.(zonder te beseffen dat we een cruciale fout aan het maken waren)

En dankzij Dimitri (filous), Harry en Mayco zijn we erachter gekomen dat dit  een fout was. (waarvoor wij ze zeer dankbaar zijn)
Die fout hebben we op dat moment direct recht getrokken. En zonder twijfelen hebben we de standard uren ingevoerd als turn in .
Op dat moment hebben we de teams ook extra ingelicht zodat alle twijfel ivm de turn in tijden weg was.
Dit weekend heeft een team die 100% KCBS gedaan heeft niks hinder gehad van het culinair gedeelte (buiten de prijsuitreiking, die wel zeeeeer vlot gegaan is en stipt zoals planning om 17.00 gestart was...).
 
Terug
Bovenaan Onderaan