BasBQ
Beef en Steak

BBQ Kampioenschap Der Lage Landen Lowlands Championship

Ik Citeer van info van Geert "Niemand wordt verplicht om aan alle categorie?n deel te nemen. Echter, het team dat kampioen wordt van de wedstrijd is het team met de meeste punten over de 8 categorie?n heen. Om kans te maken voor een ticket voor The Jack volstaat het om aan de offici?le KCBS-categorie?n deel te nemen. De verdeling van titels, prijzen en prijzengeld zijn we nog aan het bekijken!
Voor KCBS-wedstrijden is het idd geoorloofd om zelf je vlees te voorzien. Dat moet sowieso wel gekeurd worden.
Het programma op de site is een voorlopig programma, maar het zal hoogst waarschijnlijk zo blijven dat je elk uur een gerecht moet binnenleveren"


Mac
 
Ik was het juist zoiets aan het intikken. Voor niets moeite gedaan ;)...
 
Maar inschrijven met eigen vlees blijft 450 Eurie ? net site en formulier bekeken maar zie hier verder geen info over.
 
Het is 350 euro. Die 100 euro is waarborg die je terug krijgt na de wedstrijd.
Dat je zelf vlees meebrengt is je eigen keuze. Je krijgt sowieso het vlees ter beschikking van de organisatie. Al wat je uiteindelijk niet gebruikt voor de wedstrijd kan je verkopen aan het publiek aan 2 euro per portie waarvan er 1 euro voor het team is. Dat is een goeie deal voor de teams. We hebben al wedstrijden gekend waar dat amper 30 cent was...
 
ik persoonlijk zie dit soort wedstrijden niet zitten, waar het mij om gaat is gewoon om het vlees (de 4 catagorieen) te bereiden en dat te laten beoordelen.
 
Niemand dwingt om een ander mee te doen aan deze wedstrijd toch?

Persoonlijk lijkt het mij wel een interessant evenement. We proberen met z'n allen ook het echte BBQ'en bij het grote publiek onder de aandacht te brengen en als er dan 40.000 bezoekers verwacht worden dan is 1+1 toch 2.

Verder BBQ'en we allemaal naast de KCBS wedstrijdcategorie?n een hele grote berg aan verschillende gerechtjes voor ons zelf, voor feestjes en sommige ook voor catering. Ik persoonlijk vind deze wedstrijd dus niet zo heel ver af liggen met wat wij allemaal heel vaak doen met het verschil dat het nu in wedstrijdverband is en dus beoordeeld zal worden. Daarnaast kan je nu als team ook nog een beetje verdienen door hapjes te verkopen, waardoor je dus een deel van het inschrijfgeld kan terug verdienen zelfs als je niet in de prijzen valt. Doe je dit goed dan kan het dus wel eens de goedkoopste wedstrijd van het hele seizoen zijn.

Just my 2 cents.... :)
 
Geert op de site staat:'De wedstrijdjury hanteert een combinatie van KCBS- en Europese regels.'

De KCBS regels zijn bekend maar wat zijn de Europese regels?

Hoeveel borden moeten er voor het Europese deel bereidt worden?

Worden de borden aangeleverd door de organisatie, of is hier vrije keus in?

Krijg je Jury leden in de tent bij het Europees deel?

De winnaar is degene die de meeste punten in  het totaal van de 8 opdrachten heeft. Is het maximale aantal punten per gerecht in het KCBS deel net zo hoog als per gerecht in het Europese deel?

Is het de winnaar van de complete wedstrijd of de winnaar van de vier KCBS onderdelen die kans maakt op een plaats voor de Jack in 2015?



 
Frits,

We zijn bezig met de reglementen. Jouw vragen zullen daarin uitgeklaard worden. Ik neem ze in ieder geval ook mee naar de vergadering van volgende week!

G.
 
Hey Frits,

Gisteren hebben wij onze meeting en conference call met onze KCBS reps gehad.
Hier al een paar antwoorden op jouw vragen:
  • Europese regels: zullen quasi dezelfde zijn als die van het NK. Die worden als basis gebruikt. Mike en Harry gaan zich tijdens de wedstrijd vooral met het jureren bezighouden.
  • Voor de KCBS-gerechten moet er 1 bakje met 7 porties aangeleverd worden aan de jury, voor het Euro gedeelte 4 (3x jury + 1 demo). Borden van de organisatie moeten hiervoor gebruikt worden. De teams mogen natuurlijk ook nog een extra demo-bord op hun stand voorzien, maar dat is niet verplicht.
  • De jury gaat dezelfde zijn voor alle 8 gerechten. Een Judging Class zal ook ingericht worden. Certified zijn is gewenst, maar we beseffen dat dit niet altijd mogelijk is. Indien niet, dan krijgen zij van Reps een snelcursus.
  • Elk gerecht weegt evenveel door voor het totaal aantal punten.
  • De winnaar van de 4 KCBS gerechten maakt kans op een ticket voor The Jack/American Royal. Hierrond is er een nieuw reglement van de KCBS: per land mag er slechts 1 team naar ginder. Welk dat is wordt bepaald door loting. Indien het eerste team geen Belgisch team is, dan gaat dat team in de loting van zijn eigen land. Het eerste Belgische team gaat in de Belgische loting.

Deze en veel meer info zal de komende dagen toegevoegd worden op onze site. Hou deze dus maar in het oog!

Groetjes,
Geert
 
7 porties? Ok.
 
Dat is bij de Jack ook, net als licht en donker vlees bij de kip.
De Jack heeft een 7 in het logo, ook wel lucky number seven.
 
Lijkt mij wel een leuke en afwisselende wedstrijd, zeker met alle festiviteiten er omheen, weer eens wat anders (niet dat ik enige wedstrijdervaring heb hoor haha).

Zie zojuist dat KCBS en culi wedstrijd verdeeld is over za en zo met de inleverwedstrijd, anders plannen dus!

Nog een vraag voor Geert: ben je vrij in de keuze van de garnituur (groente, aardappels, rijst, sausjes etc.) voor het opmaken van de borden of moet je daarmee aan bepaalde richtlijnen van de organisatie voldoen?
 
Ik heb idd zonet de nieuwe info online gezet!

Voor de opmaak van de borden en de bijgerechten ben je volledig vrij. Enkel het hoofdingredi?nt is verplicht en moet duidelijk te onderscheiden zijn op het bord.

 
ik waardeer dit soort initiatieven, maar persoonlijk zit ik niet te wachten op dit soort wedstrijden. doe mij maar simpel KCBS. duidelijk en overzichtelijk en wat goedkoper! maar ik sluit niet uit dat we 2 van de 40.000 zullen zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan