BasBQ
Beef en Steak

BBQ Kampioenschap Der Lage Landen Lowlands Championship

Heb de website bekeken maar snap de opzet nog niet helemaal. De grote vraag, is het sanctioned KCBS? Hoop van wel :)
 
Wat ik begrepen heb wordt het dat wel. Maar ik zou de reglementen eerst afwachten.
 
Er staat op de website in rood dat het een KCBS Sanctioned evenement is.
 
Klopt maar dat kan niet met bordjes en mooie opmaak ;)
 
Haha....nee, dat weet ik :)
Maar ze hebben het over 8 proeven verspreid over 2 dagen. Dus ik denk dan aan 4 proeven op zaterdag (niet-KCBS) en 4 proeven c.q. categorie?n op zondag (wel-KCBS) :D
 
Danny, ik ben mniet van het denken, maar meer van het zeker weten. Ook omdat er een fors bedrag op tafel gelegd moet worden...
 
Natuurlijk en groot gelijk heb je. Om zeker te weten even wachten tot het gepubliceerd is.

Maar aan de andere kant neem ik aan dat je dit niet zo maar op je website mag zetten als het niet zo is. Inschrijvingen van teams gaan op dit soort details af en als dan achteraf blijkt dat het toch niet zo is, dan jaag je de teams voor altijd weg en waarschijnlijk kan je dan ook in de toekomst het wel vergeten om zo'n status te krijgen.
Ik heb wat dat betreft mss (nog) wat meer vertrouwen in de eerlijkheid van de mensen ;)
 
Het is ook wel fijn om te weten hoe de verdeling is, moet je perse aan alle onderdelen meedoen
 
Je betaalt 450?, daarvan krijg je honderd euro terug na afloop. Je mag ook eten verkopen, daar krijg je per bonnetje van twee euro zelf een euro voor.
 
dat is idd kanp veel geld voor een wedstrijd waar nog een hoop onduidelijkheid over is, ik sluit me bij Frits aan
 
Dat maakt de afweging om mee te doen weer een stuk makkelijker :)
 
Frits zei:
Je betaalt 450?, daarvan krijg je honderd euro terug na afloop. Je mag ook eten verkopen, daar krijg je per bonnetje van twee euro zelf een euro voor.

Dat is een behoorlijke prijs! Vooral als er nog zoveel onduidelijk is..

En als je spul wilt verkopen moet je ook extra vlees meenemen en inkopen. Zal niet heel veel extra opleveren, schat ik zo in..
 
Ik kon het eerder zo snel niet vinden maar 450 euro is toch serieus veel inschrijfgeld !  :-O
Zeker voor de hobby teams die alles nog moeten doen zonder een sponsor oid
 
En daarbij moet je natuurlijk ook je vlees voor de KCBS categorie?n tellen, voor het culinaire deel krijg je wel vlees van de organisatie als ik me niet vergis.
 
Op de site staat dat er een foodpack is voor de 8 categorie?n, dus het vlees voor het KCBS deel krijg je ook als ik dat goed interpreteer.

De inschrijving is feitelijk 350?, want van die 450? is er 100? waarborg. Maar je moet ze natuurlijk wel eerst ophoesten.
Voor dat geld heb je dan ook wel een tent inbegrepen.

Eigenlijk is dit dezelfde formule als het BK van afgelopen zomer in Oostende.
 
Hey Jongens,

Ik zal wat meer info geven en proberen te antwoorden op jullie vragen!
De wedstrijd is KCBS sanctioned! In elk geval voor de 4 klassieke KCBS-gerechten. Het staat sinds gisteren op de KCBS-site: http://www.kcbs.us/events.php?year=2014&month=1&id=4982.
Ik heb ondertussen onze site bijgewerkt met de info die we hebben rond de gerechten: 4x KCBS en 4x Europese stijl (Cfr NK, BK, ...)
Het is idd zo dat een volledig foodpack voorzien wordt. D.w.z. alles voor de KCBS-gerechten en vis/vlees voor de 4 andere gerechten. Daar staan er al 2 van vast: Breydel (varken) en kangoeroe. Waarschijnlijk zal daar nog een visgerecht bijkomen en we zijn met rechtstreekse gesprekken bezig met Ierland (de rest mag je zelf invullen;-)).

Stel gerust jullie vragen hier op het forum of mail mij. Mocht ik niet kunnen antwoorden dan neem ik die vragen volgende week mee naar onze teammeeting. Harry en Mike (waarschijnlijk) gaan daar ook zijn. Die avond hebben wij ook een conference call met onze Amerikaanse KCBS-vrienden (Wayne Lohman & Co).

Shoot, zou ik zeggen!

Grts,
Geert


 
jammer dat je je niet alleen voor KCBS kunt inschrijven. m.i. zijn american style cooking en europese BBQ twee compleet andere takken van sport.
 
Ik zou ook voor de KCBS willen gaan, en mijn eigen vlees kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan