Beef en Steak

BBQ fan hier

Michielm1

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Ik ben Michiel, ik bbq zo'n 25 jaar, maar sinds 2009 begin ik het een beetje te snappen door de show bbq pitmasters. De amerikaanse stijl bevalt mij en ik probeer dat regelmatig te kopieren in mijn achtertuin.
Ik kom er steeds achter dat er bijna altijd negatieve consequenties zijn wanneer ik afwijk van de wijze van bereiden. Behalve smaak is vertrouwen hebben in het proces en dus temperatuur vs tijd gewoon de sleutel in mijn ogen.
Ik heb alleen 1 probleem en dat is het kopen van goed rundvlees. Vooral het 'prime' vlees zoals je dat in elke video uit de vs ziet, mooi intermusculair vet, is hier schaars. Ik heb een aantal online slagers geprobeerd, maar die hadden vooral mooie pl(r)aatjes en slecht melkkoeien vlees.
Goed varkensvlees koop ik op meerdere plekken, maar die steak....
1753288592939.jpeg

Welkom Michiel!

Er is wel goed rundvlees te krijgen!
Wat voor rundvlees heb je tot nu toe geprobeerd?

Heb je bijv al eens een mooi stukje runs besteld via beef&steak..?
Goed rundvlees is ( meestal ) niet goedkoop, maar dat is bijv uiteten gaan ook niet ☺️

Michiel, van harte welkom!

Hey Michiel! Welkom!

Het vlees wat je zoekt ligt bij de Sligro!

Wel even je portomonnee meenemen, aaangezien de us grain fed rib eye al snel richting de 75 a 80 eu de kg gaat💪

Hoi Michiel,
Welkom bij het Genootschap

Hi Michiel, welkom bij het genootschap.
Er zijn inderdaad online slagers als Beef&Steak of BBQuality. Prima ervaringen mee.
Ik heb zelf in de buurt ook twee goede slagers. Dat vind ik ook wel heel prettig. Verder natuurlijk Sligro of Hanos, maar daar moet je wel een pas voor hebben.

En goed vlees is duur. Aan de andere kant heb ik ook wel eens het idee dat ik mijn best zou moeten doen voordat ik een goed stuk vlees verziek. Het is gewoon altijd goed!

Hoi Michiel, USDA Prime zul je in Nederland heel weinig tegenkomen, (als je dat al tegenkomt is dat meestal een "inpakfoutje" geweest), select en choice is zeg maar de export-standaard.
Neemt niet weg dat er bij o.a. Beef&Steak prachtig rundvlees te verkrijgen is dat zeer zeker niet van oude melkkoeien afkomstig is.

Welkom Michiel, veel plezier en inspiratie hier!

Terug
Bovenaan Onderaan