BasBQ
Beef en Steak

BBQ dry rub Ribs

Swenner

Tondelzoeker
Berichten
12
Zondag 8 februari 2015, de zon schijnt en dat is voor mij weer eens genoeg reden om de BBQ aan te gooien.
Nouja dat lieg ik een beetje. Afgelopen vrijdag was ik mijn vriezer aan het leeghalen en kwam ik nog 2 mooie racks ribs van [url=http://tc.tradetracker.net/?c=5859&m=12&a=157796&u=%2Fnl%2F]Beef en Steak[/url] tegen. Ik kon het niet maken deze 2 mooie stukken vlees terug te leggen in de vriezer en dus gingen ze de koelkast in om te ontdooien.

Vrijdag avond heb ik de babybacks in een zelfgemaakte rub van: cajunkruiden, peper, zout, uienpoeder, knoflookpoeder, chilipoeder, paprikapoeder en suiker gelegd.
Inmiddels liggen ze lekker op 135 graden te chillen op de Weber en lig ik achter het raam te kwijlen tot het 18.00 uur is. :)

IMG_3275_zpsyp6usnr3.jpg

IMG_3277_zpsowqsxsxj.jpg

IMG_3278_zpsvsmog2uj.jpg
 
Dat wordt vast heerlijk!

Zit er geen kolenrooster in je bbq?
 
Frits +1
 
Haha jawel, ik was iets wat enthousiast met de kolenzak :blush:
Nog een uurtje en dan even aflakken met de home made BBQ saus :D

IMG_3282_zpsokmtrqvs.jpg

IMG_3286_zpsp19mfykn.jpg
 
Hou je BBQ maar in de gaten, anders worden de ribs eraf gepikt! Tenminste uit de foto begrijp ik dat je BBQ vlak bij je lage schutting staat. Ik wens je succes en smakelijk eten voor straks.

Groeten Ron
 
Ribbels zo dicht bij de openbare weg zou ik NOOIT doen!  ;)
 
Lekker
 
Sander72 zei:
Ribbels zo dicht bij de openbare weg zou ik NOOIT doen!  ;)
Ik ook niet. Mijn BBQ plek is juist waar de schutting het hoogst is, de struiken het scherpst en de afstand tot de stoep het grootst.

En nog voel ik me soms niet op mijn gemak ;)
 
Ja hey!! zo lust ik ze ook wel!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan