BasBQ
Beef en Steak

BBQ-Apprentice

rdmeijer

Vuurmaker
Berichten
82
H? Grillmeesters!
Sinds kort aangemeld op het BBQ Genootschap.
Ik ben Robin, 27, vlees-o-tarier, kom uit Amsterdam en woon sinds een paar jaar in Hoofddorp!

Toen ik nog in Amsterdam woonde was BBQen alleen schransen bij mensen die buiten de stad woonde, of op zo'n wegwerp ding in het park.
2 jaar geleden hebben we zo'n goedkoop BBQ/Houtkachel in 1 gekocht, dat was echt waardeloos zo'n open BBQ. Moest hem flink stoken wilde ik het vlees gaar krijgen  :-S
Deze zomer een Weber 47cm Kettle gekregen, en hierdoor is het BBQ virus overgeslagen! Veel op internet geleerd en een aantal mooie boeken gekocht (o.a. van Chris Lilly, erg goed boek!).
Afgelopen weekend een BBQ-beginners cursus van grillmeesters gehad, het meeste wist ik al door te googlen / te proberen op mijn Kettle.

Die man die de weber beginners cursus had, maakte gebruik van 3 57cm  Master Touch BBQ's, en ik ben er van overtuigd dat ik ook zo een ding moet hebben zodat ik het wat serieuzer kan gaan aanpakken! Heb al veel mooie recepten gezien die ik zeker wil gaan proberen. Vooral low&slow wil ik gaan leren  :)

 
Welkom,

Je bent iig al flink aan het zoeken. Je kan ook nog besluiten om eerst nog een tijdje op de 47 door te gaan. Kun je ook prima low&slow op doen. :)
 
Ik vind hem toch wel wat aan de kleine kant, voor ribs!
Heb laatst geprobeerd om het low & slow te maken, maar omdat ik geen idee heb hoe warm het in die BBQ is gingen ze denk ik veel te snel.
Ben wezen zondigen door ze de tweede keer eerst 3 uur in de oven gedaan op 120 graden, en daarna even gegrild op de Q. Waren toen wel verrukkelijk.

Had tijdje terug bij de Makro (zwager heeft een pasje, ik helaas niet) de blauwe door met ribs gekocht ( 15stuks oid). Heb er nog een paar over om te oefenen!
Pulled Pork wil ik zeker een keer gaan maken, dat vind ik super lekker  :blush:
Collega's vertelde mij dat een kip stomen met BBQ niet lukt op een 47cm, is dit waar?
 
BCC kan prima op een 47!

Koop anders voor een paar euro een thermometer en klaar ben je! Je kunt er zelfs eentje in je deksel maken. Heb ik onlangs ook gedaan bij mijn WGA. :)
 
Hoi Robin, welkom bij het BBQ Genootschap
Inderdaad een goedkope temperatuurmeter koop je al voor onder de 10 euro en dat werkt een stuk makkelijker!
En volgens mij zag ik vandaag op het forum een verslag van een BCC op een Smokey Joe langs komen, dus op een 47er moet dat zeker mogelijk zijn!!!
 
Misschien dat ik hem dit weekend ga maken? :)
Moet ik hem dan op het onderste rooster leggen? Anders komt ie denk ik tegen me deksel!

Ik wil sowieso op termijn een 57 one touch of master touch halen. Al die leuke dingen die je er bij kan kopen!

Hebben jullie een voorbeeld van die meters? Is dit voor de temp in de ketel of van het vlees?
 
Voor wat je wil,..  ;)
Klikker de Klik

Zelf vind ik het in eerste instantie toch fijn om de dome temperatuur te weten en bij sommige recepten gebruik ik er ook eentje voor het eten. Het is dus maar net wat ik aan het bereiden ben. Ben begonnen met een thermometer in de deksel en daarna een pen (zakmodel). Tegenwoordig heb ik meerdere soorten, dus je bent gewaarschuwd. :D ;)


Onderste rooster, anders ga voor het recept van Noskos. Velen zijn je voor gegaan. :)
http://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html



Maarre, na de meeste van je berichten gelezen te hebben, zou ik als ik jou was dit jaar lekker op je 47 gaan spelen. Een 57 kan altijd nog en je eten wordt er echt niet lekkerder door of wel???  :-O ;) 
Ook die ribbels kun je op een 47 prima maken, desnoods rol je ze op.  :)
 
Welkom Robin. Mijn eerste low&slow ging prima op een 47. Wel zorgen voor wat thermometers, een hoop tijd en een krat bier.
 
@bidle: cool, post eens een foto van je wga met metertje!

Btw super welokm natuurlijk :)
 
hoi Robin,
welkom bij dit edele genootschap
 
Van harte welkom Robin!!
 
Hoi Robin, als je serieus low and slow wil is het ook te overwegen om voor een Weber Smokey Mountain te gaan. Zo heb ik het ook gedaan, mijn 47 cm weber heb ik nu naast de WSM staan.
 
Hier gaat alles op de 47 OTP en werkt helemaal prima.
Een 57 OTP staat zeker nog wel op m'n wishlist maar dat heeft meer te maken met de uitbreiding/accessoire mogelijkheden.

[Edit] Owja ennuh.. Welkom h?!  ;)
 
Bedankt voor alle reacties!
De 47 Kettle gaat volgend jaar sowieso naar me schoonvader, dat heb ik met die ouwe afgesproken.
Heb eindelijk het vrouwtje zo gek om een grotere te kopen (ze had die Master Touch met al die extra roosters gezien ) en dan praten jullie me er weer vanaf ;);)

Nee ik hoop dat we nog een beetje nazomer krijgen dan kan ik de 47 nog even goed gebruiken.

Dit weekend ga ik misschien wel voor die BCC van Noskos en zelfgemaakte friet(wel uit de frituur).
Ik ben gek van belgische trippels, maar deze komen per fles. Wat voor bier adviseren jullie?
 
Hee apprentice,

welkom welkom! Ik zelf ben ook lid geworden van dit forum om me wat meer te verdiepen in het BBQ gebeuren. Wanneer je vragen hebt wordt je meestal super snel en goed geholpen. Als je een gerecht gemaakt hebt zet je het op het forum zodat iedereen het kan zien en er zijn feedback over kan geven.

Een super hobby dat bbq gebeuren!
 
Patrick zei:
Hier gaat alles op de 47 OTP en werkt helemaal prima.
Een 57 OTP staat zeker nog wel op m'n wishlist maar dat heeft meer te maken met de uitbreiding/accessoire mogelijkheden.

[Edit] Owja ennuh.. Welkom h?!  ;)

Dat is voor mij inderdaad ook de grote reden om straks over te gaan naar 57CM, die accessoires!
Uitdagingen: 3-2-1 Ribbetjes, een goede hamburger maken, en pulled pork :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan