BasBQ
Beef en Steak

Bbq als cadeau

 

Juulvh

Stoker
Berichten
262
Ik zou graag een bbq voor een vriend van me kopen omdat hij me ontzettend veel geholpen heeft in mijn verbouwing. Ik heb al wat zitten vissen en ben er wel achter dat hij een kolenbbq wil. Hij is alleen maar wil natuurlijk wel af en toe met vrienden (mij? :)) kunnen bbq’en. Het budget is zo rond de 300 euro, en ik zoek zoveel mogelijk bbq voor dat geld. Ik zie diverse compact tafelmodel kamado’s (roosterdiameter ongeveer 38cm) van B-merken die voor dat geld te krijgen zijn, maar ik twijfel of dat de juiste keuze is voor dat budget. Het is niet écht een bbq liefhebber en de gebruikersvriendelijkheid van een kamado is daardoor ook wel een groot pluspunt. Iemand die nog betere ideeën heeft?
 
Het is niet écht een bbq liefhebber
Weet je zeker dat hij dan wel een BBQ wil?

Is misschien een mooie whiskey of rum niet een beter kado? (uitgaand dat hij dat wel kan waarderen)
 
Nouja hij woont sinds enkele maanden op zichzelf en heeft nog geen bbq, en wil er wel een hebben (maar niet zó graag dat hij er zelf al een heeft gekocht).
 
BBQ heb je natuurlijk zelf ook vast een keer plezier van. Met een mooie Weber maak je al veel mensen blij, een kamado is misschien niet de juiste keuze als hij vooral simpele burgertjes en saté bakt?
 
Ik zie regelmatig Weber 57 Mastertouch staan voor € 230,- heel veel meer BBQ voor je geld kun je niet krijgen denk ik. Groot genoeg om een directe en indirecte zone te maken. Veel makkelijker kan dan eigenlijk ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie regelmatig Weber 57 Mastertouch staan voor € 230,- heel veel meer BBQ voor je geld kun je niet krijgen denk ik. Groot genoeg om een firecte en indirecte zone te maken. Veel makkelijker kan dan eigenlijk ook niet.
Precies het eerste wat ik dacht. Een Weber Mastertouch, eventueel met wat accessoires. Maar toen las ik dat ie niet echt een barbecue-liefhebber is....
Als ie alleen een beetje wil grillen volstaat misschien een Weber van rond de €120 ook. Doe je er een Looftlighter (of een kloon), wat houtskool en tools bij. Houd je nog geld over ook.
 
Ik denk als het om de bbq gaat, ook een weber.

Maar met de huidige kamado hype zij die natuurlijk wel weer leuker in de tuin als uiterlijk.

Aangezien het geen liefhebber is zou ik dan eerder voor een goedkoop model kamado gaan. Die zien er zeker leuk uit.
 
Wellicht dat je via marktplaats aan een goedkope bge mini of kJ junior kunt komen.
Al is het nu een lastige periode natuurlijk, de wintermaanden lenen zich beter hiervoor.
 
Ook ik adviseer de Weber 57 cm. Je kunt er alles mee, van beginner tot master, en vindt hij het niks, dan is er genoeg animo voor op marktplaats.

Ik lees regelmatig terug dat als mensen een kamado hebben aangeschaft dat ze de Weber er bij houden. (Ik ben er ook zo een)
 
Ik zou ook voor de Weber 57cm gaan (met wat accessoires zoals houtskool). Mocht hij toch het BBQ gevoel krijgen dan kan hij zelf altijd nog voor een kamado gaan.
 
Ook ik adviseer de Weber 57 cm. Je kunt er alles mee, van beginner tot master, en vindt hij het niks, dan is er genoeg animo voor op marktplaats.

Ik lees regelmatig terug dat als mensen een kamado hebben aangeschaft dat ze de Weber er bij houden. (Ik ben er ook zo een)


Idem, ik heb al jaren een weber 47 en sinds paar maanden een Bastard Large.

Die weber gaat nie weg nie!
 
+1 voor de weber mastertouch
 
Neem je vriend anders eens mee langs de bbq afdeling van de bouwmarkt of Welkoop en let op waar hij naar kijkt, ja kan altijd onder het mom van "ik wil even naar accessoires kijken" zo iets doen .. en misschien maak je hem wel veel blijer met een WGA als hij toch maar incidenteel de bbq aansteekt ?
Ik heb zelf een 47 cm Weber en een WGA staan en kom voor mijzelf en eventueel enkele gasten geen ruimte tekort.

Ik ben benieuwd wat je gaat beslissen (y)
 
Ik ben zelf begonnen met een weber mastertouch 47 cm. Kon ik prima mee uit de voeten en vond ik zelf wel een prima formaat, die tzt uitgebreid met een wsm en wga. Nu een kamado joe.

Kortom een weber 47 of 57 cm is een mooie allrounder waar je lekker je speklappen kan laten aanbranden, maar ook prima pulled pork en spareribs kan maken.
 
Daar zal je hem zeker blij mee maken! Veel plezier met geven
 
+X voor de W57. Alleskunner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan