BasBQ
Beef en Steak

Bavette

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Zo vorige week 2 biologische steak bavette gehaald bij de lidl toen ik ze zag liggen. Vanavond plain met pezo gegeten en chimichurri.
Vanmiddag de chimichurrigemaakt. Flinke bos peterselie, evengrote bos oregano en half bosje koriander fijngehakt. Fijnegemaakte knoflook erbij, olijfolie, rode wijnazijn, chilivlokken, snufje zout en snufje peper. (dank Noskos!)
1696de702c25dad9b09129a833f89135.jpg



Bavette met pezo (peper en zout)
f045b3d7392fc9d2f5562abf0d4c2c8b.jpg


Zelfgemaakte friet erbij
45a8f4b82478cf856ebb425f81bec600.jpg


Pallet met sla
1927ddfd8c857bdea7122a175daf0989.jpg


ef3f19a5eee49d58dc58c7abcebd4dfd.jpg


Filobakjes staan nu op de q, resultaat volgt

Bakjes klaar:
935d7032a4883f0c3b9ec6b429c3ec52.jpg


Zijn met zn 2en, de tweeling moet nog jaarte wachten voor ze mee kunnen smikkelen
Een bakje stond min of meer direct daarom beetje donkerder.

Resultaat met geklopte slagroom, vers fruit en poedersuiker

f6abb0db075cd699969fbbe66c76958e.jpg


Wat een avond, heerlijk! Desert zo eenvoudig maar zo lekker!

 
Dit ziet er al heel lekker uit! Beviel het vlees van de Lidl?
 
Lin zei:
Dit ziet er al heel lekker uit! Beviel het vlees van de Lidl?
Ja prima vlees, was 2 sterren beter leven geloof ik, scheelt ook misschien.

Over het algemeen vind ik rundvlees van lidl prima. Haal ik wel eens als ik door mm voorraad wildernisvlees ben



 
Lekker
 
Top hoor. Bavette met verse friet
 
Mooi stukje vlees!
Mijn ervaringen met het vlees van de Lidl zijn tot nu toe nog goed.
Ik haal het meeste bij m'n vriendje slager uit loyaliteit (maar zeer zeker ook voor zijn kwaliteit), maar als ik daar ben neem ik toch altijd wel een stukje of twee mee.
 
Van de week hier ook op het menu.
Was mijn 2de keer bavette ( niet echt vergelijking matriaal)maar wij vonden het erg lekker. :D
 
Ziet er prima uit  Lekker stukje vlees Bavette, ben zelf meer van alleen een snufje grof zout op rood vlees. hoewel een goede chimichurri zeker niet verkeerd is.
 
Boldeagle zei:
Ziet er prima uit  Lekker stukje vlees Bavette, ben zelf meer van alleen een snufje grof zout op rood vlees. hoewel een goede chimichurri zeker niet verkeerd is.

Heb eerst een stukje 'puur' geproefd hoor, en idd erg lekker.

Ik had overigens ergens gelezen het rooster eerst even in te smeren met olie... Had ik niet gedaan, maar als de q goed heet is is dat toch ook niet nodig volgens mij?
 
heerlijk stuk vlees, als je bbq goed heet is hoef je je rooster niet in te smeren
 
Terug
Bovenaan Onderaan