BasBQ
Beef en Steak

Bavette Rollade

 
 

vanHeist

Tondelzoeker
Berichten
16
Voor m’n eerste post, vanmiddag de oude vertrouwde bavette rollade gemaakt.
We hadden nog een stuk bavette over van een vorige keer.

Eerst truffel mayonaise.
IMG_1370.jpeg


Wat Parmezaanse kaas.
IMG_1371.jpeg


Zongedroogde tomaatjes.
IMG_1372.jpeg


En wat baby spinazie.
IMG_1373.jpeg


Rollade van maken en bestrooien met wat grof zout.
IMG_1374.jpeg


Ondertussen de Q rustig richting de 150 graden gebracht en om 16.19 de rollade mooi indirect op het rooster van de Weber gelegd.
IMG_1375.jpeg



Om 17.49 (lekker autistisch 1,5 uur..) had de rollade een kern van 51 graden, op dit punt heb ik hem dan ook van de Q gehaald om nog even rustig 10/15 minuutjes onder een theedoek te rusten. Mooie tijd om snel wat frietjes te bakken voor de kleine man (en stiekem ook voor papa zelf).
IMG_1377.jpeg



Na een klein kwartiertje gerust te hebben, mooie plakken van gesneden en aan tafel geschoven! Smakelijk!
IMG_1378.jpeg

IMG_1380.jpeg
 
Ziet er goed uit!

Bavette rollade is hier ook altijd een groot succes.

Meestal gril ik hem wel even af om de buitenkant wat meer “bbq” te geven.
 
Heerlijk! Ziet er mooi uit 😋. Ik geef hem ook altijd nog een paar tikken op een heet rooster, geeft nog wat extra smaak
 
Heerlijk!!!
 
Lekker man, met een grillkorstje is het nòg fijner!
 
Ziet er goed uit! Is hier ook altijd een hit. Ik voeg zelf ook nog altijd parmaham toe en hang hem aan het spit. Gegarandeerd een lekkere korst!
 
Nom nom nom dat ziet er smakelijk uit.
 
Bavette rollade is echt een graag gezien gerecht hier. De "pinwheels" worden ook erg gewaardeerd vanwege "meer knapperige buitenkant.
 
Bavetterollade, altijd een goede keuze! lekker hoor en zelf grill ik hem ook altijd nog even af voor de bbq look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan