BasBQ
Beef en Steak

Bavette rollade aan het spit met krieltjes

Stroom

Tondelzoeker
Berichten
14
Mijn eerste bavette rollade aan het spit met krieltjes. Erg lekker, mals en smaakvol stukje vlees. 😋
Ik heb hem gevlinderd en daarna gevuld met pesto, pijnboompitten, zongedroogde tomaatjes en baby spinazie. Wat een klassieker, hè?
IMG_5277.jpeg
Uiteindelijk gekozen voor start van 110 graden en het eindigde op 130 graden. De bedoeling was half indirect, maar ik heb nog geen halve skillet. Dus nu geheel indirect, maar wel met heerlijk italiaans gekruide krieltjes.
Volgende keer zal ik geen blokje eikenrookhout meer nemen. Het was mij iets te veel hema rookworst 😁
En ik denk dat de buitenkant nog een rub nodig heeft. Wie heeft er een goed idee voor rookhout en/of rub?
Maar al met al was het net een kerstdiner…! 🎄

IMG_4846.jpeg


IMG_5278.jpeg


FullSizeRender.jpeg


IMG_4853.jpeg


IMG_4854.jpeg
 
Ziet er top uit , garing 👌🏼😋
 
Mooi werk. Netjes.
 
Prachtig plaatje! Lijkt me heerlijk.

Volgende keer een soort fruithout gebruiken als rookhout.
Kers of appel is veel subtieler.
 
Mooi hoor!
Zon spit lijkt mij echt fantastisch!
Vind ze alleen een beetje duur.
Die van de grill guru is nog wel te betalen, maar werd mij door de expert in de winkel afgeraden omdat hierdoor het vilt erg kan beschadigen
 
Lekker man 😋
Ik heb al heel wat lekkers aan spit gemaakt, maar nog nooit een bavette rollade! Thnxs voor de tip!

Zon spit lijkt mij echt fantastisch!
Vind ze alleen een beetje duur.
Ik zelf ben er ook helemaal fan van! Ik
zou zeggen, wacht tot blackfriday en dan heb je een mooi Letzq spit meestal voor een schappelijk prijsje, ( meestal de helft van wat die nu kost ) en vuur en rook hebben ook eens per jaar het Letzq spit in de aanbieding.
 
Lekker man 😋
Ik heb al heel wat lekkers aan spit gemaakt, maar nog nooit een bavette rollade! Thnxs voor de tip!


Ik zelf ben er ook helemaal fan van! Ik
zou zeggen, wacht tot blackfriday en dan heb je een mooi Letzq spit meestal voor een schappelijk prijsje, ( meestal de helft van wat die nu kost ) en vuur en rook hebben ook eens per jaar het Letzq spit in de aanbieding.
Thanx. Ik zet t alvast in mn agenda 😆
 
zo zo.. dat is geen rollade om je voor te schamen!! ik had wel at gelust.

voor rook zit je met appel vaak wel goed. had je helemaal geen kruiden aan je vlees toegevoegd?

ik zou in dit geval voor zout peper en knoflook poeder gaan
 
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe ideeën om mn spit te gebruiken. Had ook al het idee van een bavette rollade aan spit.
Ik zou het dan wel direct doen ipv indirect om meer korst te krijgen.

Ik gebruik voor al het vlees dat ik rook fruithout. Wil je wat meer, gooi je een blokje extra bij. Als er aardappels mee op de bbq gaan, gebruik ik wel nooit meer dan 1 chunk rookhout. Dat is dan al op het randje qua rooksmaak, vind ik.

Ik heb eens deze halve-maan bakplaten uit de Lidl gekocht. Nog een metalen staaf eronder voor de stevigheid. En de kolenmand maar half vullen dan. Werkt prima.
bbc1f4cbf80e4d89a668e3a022a7b1c4.jpg
3044b78793ddb6572834d776954f6bf7.jpg
decc6ebd87749d4472282f4145f987c8.jpg
 
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe ideeën om mn spit te gebruiken. Had ook al het idee van een bavette rollade aan spit.
Ik zou het dan wel direct doen ipv indirect om meer korst te krijgen.

Ik gebruik voor al het vlees dat ik rook fruithout. Wil je wat meer, gooi je een blokje extra bij. Als er aardappels mee op de bbq gaan, gebruik ik wel nooit meer dan 1 chunk rookhout. Dat is dan al op het randje qua rooksmaak, vind ik.

Ik heb eens deze halve-maan bakplaten uit de Lidl gekocht. Nog een metalen staaf eronder voor de stevigheid. En de kolenmand maar half vullen dan. Werkt prima.
bbc1f4cbf80e4d89a668e3a022a7b1c4.jpg
3044b78793ddb6572834d776954f6bf7.jpg
decc6ebd87749d4472282f4145f987c8.jpg
Dank je wel voor je adviezen en de duidelijke foto’s. Ik ga zeker op zoek naar een mooie halve maan skillet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan