BasBQ
Beef en Steak

Bavette on a rainy Saterday!!

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Beste BBQ aanjagers,

Afgelopen zondag was het Moederdag. Mijn vriendin moest werken maar moederdag moet toch wel gevierd worden. Zo hadden we besloten om het een dag eerder te doen.

Laat ik nou graag de bbq aansteken .  Dus zo besloten om namens mijn dochter een lekker stuk vlees klaar te maken.
De keuze was gevallen op de Franse delicatesse BAVETTE!!

Maar om het helemaal compleet te maken er voor gekozen om ook wat aardappelblokjes en een frisse saladeerbij te maken.
Zo gezegd zo gedaan.

-Aardappelblokjes gekruid met Proven?aalse kruiden met wat Himalaya zout.
-salade bestond uit cherrytomaatjes, feta blokjes en komkommer. Wat olie van de feta blokjes en peper en zout.

Bavette gekruid met wat olijfolie, 4 seizoenen peper en Himalaya zout. Het vlees een uurtje op kamertemperatuur laten komen. In de tussentijd de bbq aangestoken en op 200 graden gebracht.

In totaal heeft de Bavette een kleine 20 minuutjes direct op de weber gelegen. Tot een kerntemperatuur van 50 graden.
Vlees ingepakt in aluminiumfolie en laten rusten.

Voor de gene die nu wel een beetje trek beginnen te krijgen........

3e18be06c81cf421d5bf0e7332a4ebae.jpg


Eet smakelijk en bedankt voor het lezen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ziet er lekker uit.
je krijgt wel een DQ voor de marker  ;)
 
als je als jury lid probe gaatjes ziet in een stuk vlees, kan dat aangemerkt worden als markeren, en wordt je op dat onderdeel gediskwalificeerd  ;)
 
Aaaah ha. Ja ik heb idd een probe erin gehad voor op afstand te kunnen aflezen. Was niet nodig geweest maar zo kon ik hem wel even testen. Maar ga er zeker op letten de volgende keer( hij smaakte er niet slechter op)

Btw tips om dit te voorkomen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou hem eten. Geen DQ hier hoor. Yum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Thanks MarcovdK . Ikzelf heb er ook geen moeite mee. Maaaaar we gaan er op letten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gebeurt niet vaak hoor, ik heb iets dergelijks  maar 1 keer meegemaakt. Als je een thermometer nodig hebt om zo'n mooi stuk klaar te makken zou ik het zeker niet nalaten.

Tip om het probe gat te verhullen:
Steek de probe met de draad mee in het vlees😏
 
maroc zei:
Gebeurt niet vaak hoor, ik heb iets dergelijks  maar 1 keer meegemaakt. Als je een thermometer nodig hebt om zo'n mooi stuk klaar te makken zou ik het zeker niet nalaten.

Tip om het probe gat te verhullen:
Steek de probe met de draad mee in het vlees

Gaan we zeker een keer proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
maroc zei:
Tip om het probe gat te verhullen:
Steek de probe met de draad mee in het vlees😏
Rundvlees snijdt je op de draad, dus de probe ook op de draad... :blush:

Al zat deze bavette vol met gaten, ik zou moeite hebben met delen! Lekker hoor
 
Lekker
 
lekker lekker die lust ik wel  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan