BasBQ
Beef en Steak

Bavette met gegrilde en gepofte groente

Timleenders

Tondelzoeker
Berichten
9
Laatst een lekker stuk bavette op de kamado-joe klaar gemaakt.

Totaalplaatje
Bavette met een salsa van rode ui, tomaat en rode punt paprika
Gepofte tomaatjes, gegrilde punt paprika en een gepofte ui
En voor erbij een couscous salade

20220730_185257.jpg


20220730_190629.jpg


20220730_190804.jpg


20220730_190812.jpg
 
Lekker hoor, het ziet er allemaal erg smakelijk uit.
 
Dit ziet er lekker uit. Bavette is ook een van mijn favorieten. Ik ervaar wel veel verschil in smaak/kwaliteit tussen de landen van oorsprong. Ik heb voornamelijk bavette uit Ierland of Argentinië. De bavette uit bijv ons eigen landje vind ik vaak niet lekker.
 
Ik ervaar wel veel verschil in smaak/kwaliteit tussen de landen van oorsprong. Ik heb voornamelijk bavette uit Ierland of Argentinië. De bavette uit bijv ons eigen landje vind ik vaak niet lekker.
In Nederland zijn ze vaak grasgevoerd en als je graangevoerd hebt zit er wat meer intermusculair vet in het vlees, dat smaakt toch lekkerder. Die uit Australie bevallen mij er goed in elk geval.

@Timleenders Ziet er verukkelijk uit allemaal hoor, die salsa ga ik ook maar eens proberen.
 
Ff lekker uitgepakt. Ziet er prima uit. Ik neem aan dat ik met veel plezier verorberd is.
Wat heb je nog in die twee skillets staan?
 
In Nederland zijn ze vaak grasgevoerd en als je graangevoerd hebt zit er wat meer intermusculair vet in het vlees, dat smaakt toch lekkerder. Die uit Australie bevallen mij er goed in elk geval.

@Timleenders Ziet er verukkelijk uit allemaal hoor, die salsa ga ik ook maar eens proberen.

Je zou denken dat 'onze' koeien juist wat meer vet zouden hebben vanwege ons klimaat... maar blijkbaar ligt het dus meer aan het voer.
 
Je zou denken dat 'onze' koeien juist wat meer vet zouden hebben vanwege ons klimaat... maar blijkbaar ligt het dus meer aan het voer.
Probleem of geen probleem is dat ze bij ons koeien zijn beginnen kweken met minder vet omwille de volksgezondheid.
 
Hier ook heel graag bavet. Ik heb ff naar de foto’s gekeken en mss dat ik mij vergis, maar het lijkt erop dat je met de draad mee gesneden hebt. Haaks op de draad knabbelt makkelijker waardoor het ‘nog’ lekkerder is.

Ik ga voort op de vorm van de bavet. Mss dat je hem gehalveerd hebt en een kwart gedraaid en ze tegen mekaar gelegd zoals ik het altijd doe.
 
Dat ziet er goed uit zeg! Bavette is top, komt hier ook regelmatig voorbij. Bordjes ook nog lekker opgemaakt, side dishes… niemand zal geklaagd hebben!
 
Ff lekker uitgepakt. Ziet er prima uit. Ik neem aan dat ik met veel plezier verorberd is.
Wat heb je nog in die twee skillets staan?
Dat was een appel, peer mango crumble
 
Nee zeker niet, dat maakt het juist ook leuk om borden zo op te maken
 
Mooi opgemaakt bordje
 
Lekker maaltje dit. Babette en gegrilde groenten is een fijne combi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan