Beef en Steak

Bavette klaar gemaakt

Frens

Tondelzoeker
Gisteren kwam er visite langs en kwamen we op het idee om een bavette klaar te maken. Door alle drukte heen niet eens echt strak op alle temperaturen gezeten maar tot nu toe was dit erg lekkerste die ik heb gehad!

Het was een bavette van 1 kilo waar alleen zout en peper op is gestrooid.. Temp van de bbq was net onder de 100 graden met een beetje eikenhout erbij. Toen de kern op 48 zat besloten de dames om nog even half uurtje te wandelen... Uiteindelijk naar de 53 graden kern laten komen, toen even 10 minuten laten rusten en ondertussen bijgerechten in de oven klaar gemaakt, toen even de bavette afgrillen op directe hitte, denk ergens rond de 160-180 graden, 3 minuten beide kanten en daarna onder de folie wat bij laten komen om daarna aan te snijden haaks op de draad, was super lekker en erg mals ondanks dat ik hogere temperaturen heb aangehouden dan die ik (achteraf) heb gelezen. Al met al denk ik 1,5 uur bezig geweest, dit keer niet echt bijgehouden...

WhatsApp Image 2025-10-12 at 08.41.40.jpeg
WhatsApp Image 2025-10-12 at 08.41.28.jpeg

Niks mis mee denk ik, mooie plaatjes zo!

Dat ziet er heerlijk uit.

Mis de barbecue foto, dan past dit draadje beter in de ‘rookkamer’. Zal hem even verplaatsen.

Terug
Bovenaan Onderaan