BasBQ
Beef en Steak

Bavette in 2x, hoe delen?

 

Rob71

Tondelzoeker
Berichten
21
Ik heb gister weer een mooie bavette (1,6kg) gescoord bij de Hanos en wil die in 2 sessies gebruiken. Morgen de ene helft en volgende week zondag de tweede helft. Beide als rollade.
Wat is wijsheid, helemaal ”door”vlinderen en 1 helft invriezen of in tweeen en dan de afzonderlijke stukken vlinderen?

Benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Een bavette is wat dikker in het midden. Dat stuk zou ik er uit snijden. Dan heb je één wat dikker stuk en twee wat dunnere. Die garen dan gelijkmatiger.
 
Ooh duh, als rollade 🙄 Vlinderen en dan doorsnijden zou dan mijn voorkeur hebben. En dan de helft voor volgende week plat vacumeren en invriezen. Dan ontdooit het lekker snel.
 
Ooh duh, als rollade 🙄 Vlinderen en dan doorsnijden zou dan mijn voorkeur hebben. En dan de helft voor volgende week plat vacumeren en invriezen. Dan ontdooit het lekker snel.
Haha, dacht nog dat het misschien handig was om dat erbij te zetten. Dank voor je tips!
 
Zelf zou ik hem doormidden doen. Het dikkere stuk voor de mensen die medium rare willen en het dunnere stuk voor de mensen die zot zijn van schoenzolen :D

Maar bij Bavette denk ik spontaan aan rollade zoals Noskos aanhaalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan