BasBQ
Beef en Steak

Bavette, (cheat) spare ribs en bloemkool

 

Erik73

Tondelzoeker
Berichten
17
Vandaag bavette, spareribs, worstjes en bloemkool klaar gemaakt op de Q. Omdat ik weinig tijd had, heb ik de spareribs voor gekookt in appelmoes met tomaten puree en wat bouillonblokjes. Dus alleen aflakken met een zelf gemaakte lak (bbq saus, Worcestersaus, ketjap, honing en Italiaanse kruiden). De bloemkool heb ik even 5 minuten gekookt in water en daarna laten uit stomen. Ik heb een rub overheen gedaan van Franky’s Pork Prank BBQ Rub, deze is niet aan te raden als kinderen mee eten want hij is een klein beetje pittig. Deze op de bbq samen met de gelakte sparerib warm laten worden zodat de kruiden goed in de bloemkool kunnen trekken. Ik heb de zelfde rub ook gebruikt voor de bavette gebruikt, kern temp 48 graden en nog even op hoge temperatuur dicht schroeien. Even laten afkoelen snijden en wat grof zeezout er over heen. Ik en de rest waren postitief enthousiast over de smaak van de bloemkool, erg lekker. De spareribs waren prima en de bavette was super lekker met deze rub, de pittigeheid samen met het vlees was een prima combi.

IMG_4282.jpeg


IMG_4283.jpeg


IMG_4287.jpeg


IMG_4284.jpeg


IMG_4285.jpeg


IMG_4286.jpeg
 
Ziet er goed uit.
Bloemkool op deze manier kende ik nog niet.
Nu heb ik veel "wat de vier niet kent reet ie niet" leden in mn gezin. Maar vind t zeker de.moeite waard een keer te proberen. Thanx voor t idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan