BasBQ
Beef en Steak

Basterd large uit laten gaan

Jumper

Tondelzoeker
Berichten
8
Goede avond ,

Ben gister wat met de Basterd in de weer gegaan , moet zeggen hij is nog vrij nieuw .
Maar heb gister al de schuiven dicht gezet om een uurtje of 19:00 en net rond 18:00 was hij nog warm en er gloeide zelfs nog wat kolen .
Is dit een kwestie van dat de dop nog wat moet dicht slippen door de tijd of de bovenkant toch maar af sluiten met zilver folie ?
BBQ is niet warmer geweest dan 160 graden ..

Gr william
 
Dan trek jij toch ergens lucht naar binnen.
Vermoedelijk sluiten de schuiven niet goed af.
Ff een rooktest doen (blokje rookhout erop en laten roken) en kijken waar het lekt.
 
Dan trek jij toch ergens lucht naar binnen.
Vermoedelijk sluiten de schuiven niet goed af.
Ff een rooktest doen (blokje rookhout erop en laten roken) en kijken waar het lekt.
ik zal dat van het weekend eens proberen .
Dank je
 
Wat peter zegt idd. ff rooktestje doen..
 
De kamado zou redelijk volledig afgesloten moeten zijn als de topvent dicht is. komt de rook onder de rand van de topvent uit of door de daarvoor bestemde openingen? Je zegt dat de bastard redelijk nieuw is. dus vies kan die nauwelijks zijn. zit er vilt onder de topvent?
 
Laatst bewerkt:
Als er te veel speling op de topvent zit , kun je onder garantie een nieuwe krijgen.
Dit komt vaker voor bij deze type top .
Het kan wel goed, zelf nooit problemen mee gehad .
 
De kamado zou redelijk volledig afgesloten moeten zijn als de topvent dicht is. komt de rook onder de rand van de topvent uit of door de daarvoor bestemde openingen? Je zegt dat de bastard redelijk nieuw is. dus vies kan die nauwelijks zijn. zit er vilt onder de topvent?
IMG_0515.jpg
IMG_0514.jpg
IMG_0513.jpg


Het komt langs de dop als hij gewoon gesloten is
 
Als er te veel speling op de topvent zit , kun je onder garantie een nieuwe krijgen.
Dit komt vaker voor bij deze type top .
Het kan wel goed, zelf nooit problemen mee gehad .
Ik zal ze eens een berichtje doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Teveel speling = onder garantie een nieuwe inderdaad.

Tweede oplossing is paar keer low&slow gaan. Slipt 'tie vanzelf dicht, geloof me. Zo erg zelfs dat ik 'm af en tot op het hete rooster gooi om 'm weer van het ergste vet te ontdoen. Doe ik dat niet dan zit 'tie bij koude start zo vast dat ik 'm bijna niet kan open draaien (wat overigens weer weg is als 'tie warm=vloeibaar is).
 
Dries +1. Maar ik weet dat sommige doppen meer speling hebben dan anderen. Teveel speling krijg je lastig weg.
 
Ik ben een nieuwe gebruiker en vandaag voor het eerst de BB in gebruik genomen, verneem ook dat er best veel rook uit de top vent komt als die dicht zit en er heel veel speling in zit, is dat normaal?

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Er zijn meer mensen die hier last van hebben. Bij een enkele is het door gebruik dichtgeslibt en bij andere weer niet en die hebben het bij Bastard aangemeld. Je zou tijdelijk een alu folie ertussen kunnen doen. Wellicht dat het binnenkort dichtslibt en dan is het niet meer nodig.
 
Dank je @Beun ik heb nu idd even alufolie er tussen gedaan en je ziet de temp nu dalen. Dichtslibben gaat denk ik niet lukken er zit zo’n 3 a 4 mm speling tussen, probeerde een videootje te uploaden maar dat lukt niet. Ik ga bastard iig even aanschrijven.
 
Dank je @Beun ik heb nu idd even alufolie er tussen gedaan en je ziet de temp nu dalen. Dichtslibben gaat denk ik niet lukken er zit zo’n 3 a 4 mm speling tussen, probeerde een videootje te uploaden maar dat lukt niet. Ik ga bastard iig even aanschrijven.
3/4 mm is wel heel veel inderdaad. Beste optie is dan inderdaad om dit in te dienen.
 
3/4 mm zal nooit dicht slippen. Dus inderdaad onder garantie een nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan