BasBQ
Beef en Steak

Bastard VX

Op de foto’s zie ik niet veel nieuws 🤷‍♂️ Ook geen andere top vent bijvoorbeeld
Dit is ook niet de VX maar jubileum uitvoering
Met knipoog van het verleden naar heden.
Vind hem zelf ook niks bijzonders.
 
Laatst bewerkt:
O ja, helemaal verkeerd gezien is de VX niet. 😊
 
Ik ben erg benieuwd hoe de vx eruit ziet en wat de verschillen zijn met de huidige modellen. Als deze ook als solo te krijgen is en past in de buitenkeuken is de vx een goede kanshebber om de kerstbonus op stuk te slaan.
 
Ik heb de VX gezien en hij heeft ook een vuurkorf in 5 delen zoals KJ en ander handvat
71c8ed7d472c6e106b5a146a57cc40c7.jpg


Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Fraaie setup!
 
Ben benieuwd naar de eerste reviews
 
Op het 2019 model past de BGE dop. Bij de latere versies niet meer dacht ik. Maar misschien is er iemand hier die er één op een nieuwer model heeft zitten?

@noskos
ik heb onlangs de Bastard Urban large compleet 2022 model aangeschaft. Ook ik heb problemen met de topvent. Er kwam bij mij ook rook onder de dop vandaan bij volledig sluiten. Na twee keer een nieuwe opgestuurd gekregen, die ook niet goed waren, toch besloten de topvent van BGE (REGGulator) er op te plaatsen. Nu gaat de kamado wel goed uit.

Hij past er op maar niet helemaal over het vilt (ik durf ook niet te veel door te duwen).
Dat zou ik natuurlijk kunnen vervangen voor ander vilt maar het werkt nu, dus ik vind het prima.
Er komt in ieder geval geen rook onder de dop vandaan, het vilt houdt het goed tegen en de dop sluit verder prima. Ook daar nu geen last van ontsnapte rook door kiertjes of andere openingen.

De topvent van BGE vind ik fijn werken. In het begin vond ik het niet helemaal bij elkaar kloppen, maar daar let ik nu niet eens meer op.
Maar heb ik nu een Bastard of een BGE ? ;)


dop (1).jpg
dop (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Prachtig ding , alleen jammer van de prijs .
Was mooier geweest als opvolger met de zelfde prijs als urban.
 
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik zou hem vooral kopen voor de uitstraling. Ik vind hem echt mooi.
Maar ik zie niet heel veel verbeteringen. De topcap is misschien wat handiger, maar verder is het allemaal min of meer het zelfde als de normale large.
 
Ik zou hem vooral kopen voor de uitstraling. Ik vind hem echt mooi.
Maar ik zie niet heel veel verbeteringen. De topcap is misschien wat handiger, maar verder is het allemaal min of meer het zelfde als de normale large.
+1. Ben benieuwd naar de afstelmogelijkheden ivm met de luchtdoorstroming. Benieuwd hoe luchtdicht en direct hij reageert
 
Allereerst; stoere barbecue, aan de looks ligt het niet. Ik ben het er mee eens dat dit gewoon een opvolger zou moeten zijn want er zijn gewoon nog steeds problemen met de lucht toe- en/of afvoer. Ben benieuwd hoe deze in de praktijk werkt. Ook met de hoekige dome. Als ik hem open zie lijkt de binnenkant gewoon rond, maar lastig te zien.
Verder dacht ik dat de vuurschaal ook uit meerdere delen zou bestaan. Dat zie ik in de video niet direct terug maar is natuurlijk wel een pluspunt.
Zeer benieuwd naar de eerste eigenaren en hun ervaringen 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Eerlijk gezegd heb ik toch wat bedenkingen bij de verbeteringen.
De lucht sleuf in twee delen lijkt mij moeilijker luchtdicht af te sluiten dan een deurtje uit 1 deel dat je gewoon over de buitenkant heen trekt.
Leuk dat je de dome hoekiger maakt, maar zolang je niks veranderd aan het hitteschild kan je daar toch niks leggen, want dan krijgt het teveel directe hitte
Door de thermometer te plaatsen op het vlakke stuk zie ik daar veel water op blijven staan wat problemen op kan leveren als deze niet echt waterdicht is.
Hoe de regeldop met het scharnier zich gaat gedragen weet ik niet, het ziet er wat ligt uit.
En dan de prijs…. die is wel heel stevig.
 
Eerlijk gezegd heb ik toch wat bedenkingen bij de verbeteringen.
De lucht sleuf in twee delen lijkt mij moeilijker luchtdicht af te sluiten dan een deurtje uit 1 deel dat je gewoon over de buitenkant heen trekt.
Leuk dat je de dome hoekiger maakt, maar zolang je niks veranderd aan het hitteschild kan je daar toch niks leggen, want dan krijgt het teveel directe hitte
Door de thermometer te plaatsen op het vlakke stuk zie ik daar veel water op blijven staan wat problemen op kan leveren als deze niet echt waterdicht is.
Hoe de regeldop met het scharnier zich gaat gedragen weet ik niet, het ziet er wat ligt uit.
En dan de prijs…. die is wel heel stevig.

Ik kan ook niet bedenken waarom een luchtsleuf uit 2 delen een voordeel zou zijn. Het zijn alleen maar meer bewegende delen, dus meer kans op dingen die kapot gaan.
Dat ze in het filmpje zeggen dat ze voor het hoekige design gegaan zijn zodat er meer ruimte is onder de dome lijkt me echt onzin.
Beide dingen zijn volgens mij voor de looks gedaan. Volgens mij hebben ze als inspiratiebron zo'n stealth vliegtuig gehad ofzo.. Hoekig design en een dubbel luik aan de onderkant om bommen te gooien :)

De prijs die ze er voor vragen is naar mijn idee ook gewoon op marketing gebaseerd. Net als met een parfum, als je het niet duur verkoopt dan kopen mensen het niet.
 
Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom
 
Terug
Bovenaan Onderaan