BasBQ
Beef en Steak

Bastard Large compleet 2021 of Kamado Joe Classic II

Marcel_1

Tondelzoeker
Berichten
7
Goedemorgen allemaal,

Het is zover, mijn eerste kamado gaat er komen! Nu al heel veel zin in.

Nu zit ik op het punt waar jullie allemaal gezeten hebben, welke te kopen?? Mijn oog is in eerste instantie gevallen op een bastard large compleet (2021). Qua uiterlijk precies wat ik voor ogen had. Maar ja, het uiterlijk is niet alles, het innerlijk wilt ook wat haha. Nadat ik me wat meer verdiept heb, ben ik ook terecht gekomen bij de Kamado Joe classic II, maar ja die rode kleur hè...

Qua formaat zijn ze redelijk gelijk. De Kamado Joe lijkt me wat duurzamer en ook in de garantie misschien wat beter.

Kan iemand mij hierin adviseren en wellicht zijn ervaringen delen over beide bbq's?

Ik ga sowieso 1 deze dagen even langs de bbq speciaal zaak om ze te zien en voelen.

Iedereen alvast heel erg bedankt om mij te ondersteunen in de zoektocht naar mijn perfecte kamado.

Groeten Marcel
 
Heb je een specifieke reden waarom je aan het kijken bent voor The Bastard 2021 ipv 2022 model? Het 2022 model heeft het multi level systeem inbegrepen. Zeer handig :)
 
Je vergelijkt nu twee barbecues uit twee verschillende segmenten. Kamado Joe is qua materiaal en garantie net een niveautje hoger dan de Bastard. Dit zal je dus in je achterhoofd moeten houden.

Ik heb zelf een Bastard large urban. Na de opstartproblemen die heb ik heb gehad ben ik erg blij met mijn Bastard. Ik snap je opmerking over de kleur. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de urban er echt heel mooi uit vind zien en het oog wilt ook wat als hij prominent in je tuin staat.

De Bastard large is iets groter qua oppervlak dan de gemiddelde large kamado’s. Dat is natuurlijk handig, maar dit betekend ook dat reguliere large accessoires eigenlijk ‘te klein’ zijn en je sneller Bastard accessoires koopt. Slimme marketing natuurlijk, maar iets om rekening mee te houden. Ik heb bijvoorbeeld niet het multilevel systeem van kamado Joe gekocht voor in mijn Bastard omdat ik het zonde vond dat mijn roosters dan kleiner waren.
 
Beiden zijn goede bbqs, je gaat met de een niet slechter af zijn als met de ander. Volg je hart!
 
Ik heb geen ervaring met de KJ, maar heb de Urban Large Complete 2020 gekocht omdat een vriend van me die had. Bij Vuur & Rook hadden ze een mooie Black Friday aanbieding (€1099) en ik moet zeggen dat ik - naast wat aanloopproblemen - geen moment spijt heb gehad. Alles wat ik er tot nu toe op gemaakt heb, vind ik het lekkerste dat ik ooit gemaakt heb. Sappiger resultaat, heerlijke rooksmaak… ik ben er blij mee. Ik heb er een hele rits accessoires bij gescoord, zodat ik bijvoorbeeld ook brood kan bakken. Laatst gedaan, echt super! Je merkt, ik ben fan. De KJ zal ongetwijfeld ook goed of wellicht zelfs beter zijn, maar ik ben dik tevreden met m’n Bastard.
 
Je vergelijkt nu twee barbecues uit twee verschillende segmenten. Kamado Joe is qua materiaal en garantie net een niveautje hoger dan de Bastard. Dit zal je dus in je achterhoofd moeten houden.

Ik heb zelf een Bastard large urban. Na de opstartproblemen die heb ik heb gehad ben ik erg blij met mijn Bastard. Ik snap je opmerking over de kleur. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de urban er echt heel mooi uit vind zien en het oog wilt ook wat als hij prominent in je tuin staat.

De Bastard large is iets groter qua oppervlak dan de gemiddelde large kamado’s. Dat is natuurlijk handig, maar dit betekend ook dat reguliere large accessoires eigenlijk ‘te klein’ zijn en je sneller Bastard accessoires koopt. Slimme marketing natuurlijk, maar iets om rekening mee te houden. Ik heb bijvoorbeeld niet het multilevel systeem van kamado Joe gekocht voor in mijn Bastard omdat ik het zonde vond dat mijn roosters dan kleiner waren.
Ik zit in zelfde situatie als de starter van dit bericht, kan je mij vertellen wat je opstartproblemen waren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Ik heb geen ervaring met de KJ, maar heb de Urban Large Complete 2020 gekocht omdat een vriend van me die had. Bij Vuur & Rook hadden ze een mooie Black Friday aanbieding (€1099) en ik moet zeggen dat ik - naast wat aanloopproblemen - geen moment spijt heb gehad. Alles wat ik er tot nu toe op gemaakt heb, vind ik het lekkerste dat ik ooit gemaakt heb. Sappiger resultaat, heerlijke rooksmaak… ik ben er blij mee. Ik heb er een hele rits accessoires bij gescoord, zodat ik bijvoorbeeld ook brood kan bakken. Laatst gedaan, echt super! Je merkt, ik ben fan. De KJ zal ongetwijfeld ook goed of wellicht zelfs beter zijn, maar ik ben dik tevreden met m’n Bastard.
Ook jij heeft aanloopproblemen aan, kan je mij vertellen wat je opstartproblemen waren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Vandaag in de winkel een bastard bekeken en hier krijg ik het wel heel warm van! Kan iemand mij vertellen of onderstaande aanbieding een goed is?

Screenshot_20220409_125629_com.android.chrome.jpg
 
De normale kost bij Vuur & Rook hetzelfde. De urban is normaal gesproken €100 duurder. Dus dat klopt wel. Niet slecht voor het nieuwste model, denk ik zo.
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Vandaag in de winkel een bastard bekeken en hier krijg ik het wel heel warm van! Kan iemand mij vertellen of onderstaande aanbieding een goed is?

Bekijk bijlage 37623
De foto’s zijn in ieder geval niet van het 2022 model. Eerder van 2020 gezien het vonkenrooster.
 
De foto’s zijn in ieder geval niet van het 2022 model. Eerder van 2020 gezien het vonkenrooster.
Ok, bedankt voor de oplettendheid. Ik ga ze eens berichten om het te vragen. Ze bieden hem in principe wel aan als 2022 uitvoering.
 
Ja je ziet het vaker hoor, verkeerde foto’s. De 2022 zou ook het multilevel systeem moeten hebben, op de foto zie je ook het oude systeem.
 
Heb zelf de Bastard 2021 , super tevreden mee en de afwerking is top . Garantie 20 jaar is meer dan genoeg, tegen die tijd heb ik vast een anderen 😄.
En Garantie is bij alle merken beperkt ..alleen levenslange Garantie is op de base en dome . De rest maar enkele jaren
 
Ik heb net mijn Bastard Urban Large 2022 binnen. De eerste run (vandaag) beviel uitstekend. Bleef goed op temperatuur en gaat goed uit bij het sluiten van de vents.
 
Terug
Bovenaan Onderaan