BasBQ
Beef en Steak

Bart uit Brielle, ola!

 

Barth1234

Tondelzoeker
Berichten
12
Hallo allen,

Na anderhalf jaar (mee)lezen op dit forum heb ik besloten om me aan te melden. De recepten en positieve feedback zijn zaken die opvallen.

Momenteel ben ik in het bezit van een WGA en een Weber 57cm premium kettle. Tot voor kort had ik een Boretti gas bbq, maar deze is inmiddels weggeroest.

Ik sta op het punt een keramische bbq aan te schaffen. Hierbij wil ik graag de beste kwaliteit, maar ik wil niet meer betalen dan nodig.

Vanuit dit forum begrijp ik dat Primo, BGE en Kamado Joe de beste zijn?

Mijn grootste vraagteken is de Black Bastard. Deze is iets goedkoper dam bovengenoemde en zou sinds 2014 ook goed zijn?

Welke raden jullie aan? En zijn er veel Black Bastard gebruikers?

Alvast bedankt voor de input 😀
 
Welkom!
Ikzelf heb (naast me gasser) een BGE large, super tevreden. (Heb geen vergelijk met een ander merk keramische bbq)
 
Bienvenido Bart!
Ik sinds september vorig jaar heb ik een Black Bastard aan m'n collectie toegevoegd.
Ik twijfelde over een BGE L of een BB L. Ik had de knoop nog niet door gehakt en was aan het sparen toen ik op marktplaats een gloednieuwe BB voorbij zag komen voor ?700. Goedkoper dan een BB uit de winkel een veeeel goedkoper da een BGE. Mijn keus was toen snel gemaakt.
Ik heb hem nog geen halfjaar in bezit maar ben er erg blij mee. Hij werkt perfect en is goed op temperatuur te houden.
De keus waar jij nu voor staat hebben meerdere forum leden voor gestaan en de conclusie is dat het een vrij emotionele beslissing is. De een is duur maar andere garantie en de ander is goedkoper. Van wat ik heb begrepen proeven je gerechten niet anders op de BGE of een willen bijvoorbeeld. Dus het is maar net wat je wilt uitgeven en waar je je comfortabel bij voelt.
Succes
 
hoi Bart,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom hier Bart.

Lastige keuze. zelf heb ik een Auplex (chinees) ben er super tevreden mee. Ik vond het verschil met een BGE, of Primo ook erg groot. Nu koop je de 2 laatste wel voor het leven, dus ik weet niet wat ik zou doen als mijn Kamado ooit echt stuk gaat en niet meer te maken is, maar tot nu toe is alleen de vuurschaal na een goed jaar in 3-en gebroken. Dat heeft me 30 euro gekost en ik had weer een nieuwe. Lastige keuze dus. succes daarmee en wat je ook kiest je gaat er zeker plezier van hebben.





 
Hola Bart uit Brielle, welkom!
 
Bedankt voor alle reacties👍🏻.

Ik ben via marktplaats een advertentie tegengekomen van een Black Bastard dealer. Die verkoopt de Black Bastard Large met tafel voor 1000 euro. Normaliter kost deze 1400. Is dit mogelijk? Ik wist niet dat er kortingen op die producten waren?

Alvast bedankt!
 
Hi Bart,

Een warm welkom!

Zelf staat hier al een aantal jaar een black bastard Large. Deze wordt in alle seizoenen intensief gebruikt. Alleen het vilt vervangen voor het BGE vilt en je hebt er een prima kamado aan.

Werkt probleemloos, geen scheuren, barsten etc. Uiteraard gaat het erom hoe je ermee om gaat. Ook een BGE kun je kapot krijgen.

Daarbij is het formaat van de black bastard gelijk aan de BGE Large. Dat betekent dat alle BGE Large accessoires prima op de kamado passen.

 
Waarom zou er geen korting kunnen zijn op kamados? Laatst waren er nog BGE (ik geloof large) in de aanbieding bij de media markt of all places
 
Welkom bij de club Bart, succes met je keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan