BasBQ
Beef en Steak

Barst! In grill rooster

P

peter0705

Gast
Een paar weken geleden heb ik een gietijzeren rooster gekocht voor m'n BGE. Na een aantal keer gebruike , zag ik scheuren in het rooster zitten. Dus terug naar de verkoper en die ruilde het rooster netjes om. Maar..... Nu sta ik een Picanha af te grillen en ik hoor een harde "pang" en ja hoor; weer een barst in mijn rooster!

Doe ik nu iets verkeerd? Of is dit materiaalpech?
 
Lijkt mij materiaalpech... Zo'n rooster moet toch deze temperaturen kunnen lijkt mij!
 
Dag lijkt mij toch ook. Maar ik krijg het toch voor elkaar om de boel te laten knallen.
 
Leg je het gietijzeren rooster op de q op het moment dat je de q aan maakt, of pas als je hem nodig hebt om af te grillen?
In het eerste geval komt ie iets geleidelijker op temperatuur.
Of dit verder een/het probleem zou kunnen zijn, geen idee.
 
het giet ijzer zou er gewoon tegen moeten kunnen.

ps. zou je jezelf misschien ook nog even voor willen stellen? dan weten we een klein beetje tegen wie we aanpraten
 
Leo je hebt gelijk. Ik had me helemaal nog niet voorgesteld hier. Zal ik straks nog even doen.
Het rooster gaat erin als de BGE op temperatuur komt. Dus bij de laatste keer ruim voor het uiteindelijke grillen, omdat ik eerst de Picanha langzaam heb laten garen op het rooster om daarna af te grilern (reverse sear). En toen was het dus pang. Morgen de dealer maar even bellen.
 
Ik had ook scheuren in mijn gietijzeren rooster heb keurig een nieuwe ontvangen! Zonder mokken het hoort niet te gebeuren maar er schijnt soms wel eens lucht in te kunnen zitten waardoor het gietijzer knapt. Gebruik overigens nog steeds de oude heb de nieuwe in de kast neer gelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan