BasBQ
Beef en Steak

Barktus barbecue/buitenkeuken

Barktus

Tondelzoeker
Berichten
6
Forumleden!

Zoals in mijn voorstel post te lezen was; de KCJ2 staat op afroep klaar, maar eerst moet daar een meubel voor komen. In dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de voortgang en ook mijn vragen plaatsen.

Locatie
De locatie is de achtertuin, het meubel wordt mobiel en komt onder het afdak/de overkapping te staan. Op mooie dagen kan het onder de overkapping vandaan gereden worden. Het meubel komt langs de rode lijn te staan. Aan het plafond wil ik een aantal spots hangen voor de verlichting. Aan de andere kant mogelijk nog een terras-heater.

De overkapping in kwestie
7Ff9sCM.jpg



Gewenste items in meubel
  • KJC2
  • Weber Compact kettle
  • 2 pits gasfornuis/kookplaat
  • Groot stuk natuursteen

Het meubel zelf
Na de nodige inspiratie opgedaan te hebben wil ik gaan voor een meubel zoals die van Manus Olie. De overkapping is 2,90 breed, het meubel wil ik 2,40 meter breed maken en zo'n 80/90cm diep. Zo is het relatief makkelijk te verrijden, maar is het ook enigszins beschermd tegen de inslag van regen. De uitvoering van het meubel is in douglas.

De KJC komt aan de linkerkant in het meubel, aan de rechterkant de Weber, links naast de weber wil ik de kookplaat en links daarnaast het stuk natuursteen. Uiteraard sta ik open voor suggesties. Komende week verwacht ik een simpele schets te maken waarin het geheel wat duidelijker wordt.

Inhoud
In het meubel wil ik alle toebehoren zoals pannen, roosters, tangen, handschoenen etc. voor het koken bewaren. Messen en rubs bewaar ik binnen in verband met mogelijk vochtvorming. Kan ik houtskool gewoon in een open bak bewaren in het meubel of moet dit volledig luchtdicht zijn? Ik dacht er namelijk aan een lade te maken voor de kolen zodat ik hier makkelijk kolen uit kan halen met een schepje.

Natuursteen
De volgende steen heb ik van mijn schoonouders gehad en wil ik graag verwerken in het meubel. Het gaat om Vietnamees hardsteen. Hoe kan ik deze mooi glad krijgen en het makkelijkst onderhouden? Onderstaan een aantal foto's van de steen.

eWhmaR3.jpg
ZQaf3LF.jpg


Vragen
  • Kan ik houtskool gewoon in een open bak bewaren in het meubel of moet dit volledig luchtdicht zijn? (open alsin, in een lade in het meubel)
  • Hoe kan ik natuursteen mooi glad krijgen en onderhouden?
  • Wat zouden jullie veranderen aan je eigen meubel, nu je het een tijdje in gebruik hebt?

I'll keep you posted!
 
Terug
Bovenaan Onderaan