BasBQ
Beef en Steak

Barbecuevlees wemelt van de poepbacterie

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Aardig stukje in de AD vandaag. Voor ons niet echt wereldschokkend of verrassend denk ik, maar wel de realiteit voor de speklappencrematiebarbecuefanaten die ons land bevolken  :-S
 
Ik zou even goed na moeten denken wanneer ik voor de laatste keer in de supermarkt vlees heb gekocht....oh wacht, afgelopen zomer, maar dat was in Itali? en daar lag het meeste gewoon aan ??n stuk en dat kon dan ter plekke naar wens worden afgesneden. BETER!
Kortom: wederom een reden om gewoon naar een goede slager te gaan.
 
Ach, een onderzoek van Wakker Dier. Over het algemeen redelijk eenzijdige berichtgeving. En in de onderzoeksresultaten zou ik in dit geval naming&shaming doen, misschien dat supermarkten zich dan eens druk gaan maken over bepaalde dingen.
 
Die 'poepbacteri?n' zitten ook op je normale vlees en over een jaar genomen krijgen net zoveel, waarschijnlijk nog meer, mensen een voedselvergiftiging.

Wakker Dier die weer eens loopt te blaten. Alsof dieren op een biologische boerderij niet poepen. (sterker nog, ik denk dat daar zelfs meer bacteriesoorten in te vinden zijn omdat deze geen antibiotica gebruiken.
 
Het komt niet door poepende dieren maar onzorgvuldig slachten.
Als je de darmen kapot prikt tijdens het ontwijden van het karkas komt de darminhoud (incl. E-colli) op het vlees.

Ik weet niet of er veel slagers in NL zijn die zelf de ingewanden van een dier verwijderen?
Volgens mij niet en in dat geval kan dus bij de beste slager E-colli op het vlees zitten.

Ben zelf ook niet echt een supermarkt vlees koper maar dat heeft meer te maken door alle E-nummer toevoegingen.

Ik ben daarom ook zeer aangenaam verrast door de nieuwe Butch&Dutch worsten van de Appie Heijn.
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

http://www.petersfarm.nl/over-peters-farm/nieuws/item/nieuw-butchdutch-kalfswors/

http://butch.butchdutch.nl/
 
Mosseltje zei:
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

Dat wordt tenminste gepretendeerd
 
Mosseltje zei:
Het komt niet door poepende dieren maar onzorgvuldig slachten.
Als je de darmen kapot prikt tijdens het ontwijden van het karkas komt de darminhoud (incl. E-colli) op het vlees.

Ik weet niet of er veel slagers in NL zijn die zelf de ingewanden van een dier verwijderen?
Volgens mij niet en in dat geval kan dus bij de beste slager E-colli op het vlees zitten.

Ben zelf ook niet echt een supermarkt vlees koper maar dat heeft meer te maken door alle E-nummer toevoegingen.

Ik ben daarom ook zeer aangenaam verrast door de nieuwe Butch&Dutch worsten van de Appie Heijn.
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

http://www.petersfarm.nl/over-peters-farm/nieuws/item/nieuw-butchdutch-kalfswors/

http://butch.butchdutch.nl/

Volgens mij komt een van de worsten van butch&dutch ook in het onderzoek naar voren en wel de bieslook nootmuskaat.
 
Ik ben dat 'onderzoek' aan het doorlezen en mijne liebe, daar is niets wetenschappelijks aan. Alleen maar aannames die de conclusie dat vlees vies is moeten 'ondersteunen'.

"Op vier van de 11 producten (36%) zijn ESBL-producerende E. coli bacteri?n gevonden. Het gaat om vier van de vijf kipproducten (80%) die met deze zeer resistente bacteri?n besmet bleken te zijn."


Die 80% is datamassage en er is nergens getest dat deze bacteri?n ook resistent zijn, want verderop staat:

"Sommige E. coli stammen kunnen daarbij gevaarlijke toxinen produceren. Verontrustend is vooral dat deze ESBL-producerende bacteri?n vaak ook resistent zijn tegen andere soorten antibiotica"

Aannames, slechte wetenschap, etc. broddelwerk wat lijkt op een MAVO-werkstukje bekostigd door verkeerd besteed belastinggeld.
 
Zou het daarom nog zo vol gelegen hebben toen ik gisterenavond boodschappen ging doen.

Had helaas geen 'Live life to the max' sticker bij me.  :D

 
De stelling dat een hond met 2 wielen een fiets is heeft ongeveer dezelfde waarde als dit onderzoek.
 
Een afscheidnemende hoogleraar aan de landbouw universiteit Wageningen vertelde tijdens zijn afscheid op persoonlijke titel dat Wakker Dier de plank misslaat door alle acties, hierdoor  verplaatst de veehouderij zich naar landen waar dieren welzijn helemaal niet gereguleerd is . Nederlandse veehouders krijgen absurde kosten welke niet binnen het concurrentie verhaal passen in de markt.

Dit artikel slaat ook weer alles , emotie oproepen en niet kunnen onderbouwen.

Eet smakelijk, en goede raad sla je niet in de wind, maar........................ 


 
Lowietje72 zei:
Mosseltje zei:
Het komt niet door poepende dieren maar onzorgvuldig slachten.
Als je de darmen kapot prikt tijdens het ontwijden van het karkas komt de darminhoud (incl. E-colli) op het vlees.

Ik weet niet of er veel slagers in NL zijn die zelf de ingewanden van een dier verwijderen?
Volgens mij niet en in dat geval kan dus bij de beste slager E-colli op het vlees zitten.

Ben zelf ook niet echt een supermarkt vlees koper maar dat heeft meer te maken door alle E-nummer toevoegingen.

Ik ben daarom ook zeer aangenaam verrast door de nieuwe Butch&Dutch worsten van de Appie Heijn.
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

http://www.petersfarm.nl/over-peters-farm/nieuws/item/nieuw-butchdutch-kalfswors/

http://butch.butchdutch.nl/

Volgens mij komt een van de worsten van butch&dutch ook in het onderzoek naar voren en wel de bieslook nootmuskaat.

Ik en mijn meisje hebben ze gisteren nog op en hebben nergens last van.

2 van de 2 testpersonen zijn niet ziek geworden dus 100% E colli vrij.  8-}
 
ReneR zei:
Mosseltje zei:
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

Dat wordt tenminste gepretendeerd

Volgens ingredi?ntenlijstje geen toevoegingen.
Hier wordt meestal niet mee gesjoemeld.
 
Mosseltje zei:
ReneR zei:
Mosseltje zei:
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

Dat wordt tenminste gepretendeerd

Volgens ingredi?ntenlijstje geen toevoegingen.
Hier wordt meestal niet mee gesjoemeld.

Zomaar een hit op internet, was laatst ook nog op de televisie (keuringsdienst van waarde)
Er zijn zat mogelijkheden om dit soort lijsten te manipuleren.
Zo blijkt "ambachtelijk" zo'n mooie term te zijn die gebruikt wordt om iets "beter" te maken terwijl er NIKS ambachtelijks bij komt kijken....
 
ReneR zei:
Mosseltje zei:
ReneR zei:
Mosseltje zei:
Echt een smakelijk worstje zonder rare toevoegingen.

Dat wordt tenminste gepretendeerd

Volgens ingredi?ntenlijstje geen toevoegingen.
Hier wordt meestal niet mee gesjoemeld.

Zomaar een hit op internet, was laatst ook nog op de televisie (keuringsdienst van waarde)
Er zijn zat mogelijkheden om dit soort lijsten te manipuleren.
Zo blijkt "ambachtelijk" zo'n mooie term te zijn die gebruikt wordt om iets "beter" te maken terwijl er NIKS ambachtelijks bij komt kijken....

Ben ik het niet mee eens.

Ingredi?ntenlijstje is iets anders dan de mooie marketing termen op de verpakking.
Zo'n lijstje is juist het enige waar je nog van uit kan gaan. Gebruik je E-nummers dan moeten die vermeld worden.
Sjoemelen met de ingredi?nten wordt echt niet zomaar gedaan en de pakkans is erg groot.
Eenmaal gepakt en je kan de boel wel sluiten als het om bewuste oplichting gaat.

De rest van de verpakking is inderdaad terrein van de marketing afdeling.
 
Gelukkig hoeven we het ook niet eens te zijn, toch?
 
Dat zou veels te saai zijn.

 
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan