BasBQ
Beef en Steak

barbecook rookovens

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Beste allemaal,

Ik zie op marktplaats deze ovens staan voor 79,95
Is dit wat of gewoon rommel?
heb nou eenmaal een kleine beurs:) wat niet erg is, maar waar ik rekening mee moet houden

Of is het beter om op een 2e hands smokey mountain te wachten?

Groet miep
 
Of je kijkt voor de ProQ Frontier. Zit er qua prijs tussen in.
 
Deze vraag komt wel vaker voorbij, maar de algemene conclusie is : niet doen als je serieus wilt BBQ-en. Slecht en dun materiaal, veel kieren omdat het net niet goed in elkaar past en geen goede temperatuur regeling.

Een tweedehands WSM of een ProQ is een veel betere aanschaf, al is dat wel duurder.
 
Bedankt maar weer!
Heerlijk dat je het hier gewoon kan vragen en een eerlijk antwooord krijgt :D

Groet miep
 
Nosmo zei:
Een tweedehands WSM of een ProQ is een veel betere aanschaf, al is dat wel duurder.
Ik bevestig dit 110% uit eigen ervaring voor wat een Weber WSM betreft!
 
In dit geval is het idd goedkoop is duurkoop. Zonder eigenaren van deze smoker te willen beledigen maar tov een WSM is dit toch echt een paar stappen minder
 
Ik sluit me volledig aan bij de rest.
 
Ik heb zelf een Barbecook en een WSM.

De Barbecook is lekker goedkoop.......en de Barbecook is lekker goedkoop....en, oh ja.....de Barbecook is lekker goedkoop. You get the picture.

Dun materiaal, roest binnen het jaar wanneer je deze buiten laat staan, zit slecht in elkaar dus veel kieren, onderkant is open dus geen luchtschuiven aan de onderkant om de temperatuur te regelen, blikken luchtschuiven bovenop lekken veel lucht wanneer deze helemaal dicht staan. Kortom, ondanks de prijs te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

Ik had deze gekocht om eerst een smoker uit te proberen, voordat ik een duurdere investering zou doen in een WSM. Maar dus zeer slecht te regelen en uiteindelijk maar 3x gebruikt.

Puntje bij paaltje zijn deze twee (zoals verwacht) totaal niet te vergelijken en de Barbecook doet nu min of meer dienst als opslag voor aanmaakblokjes en wat rookhout :)
 
Helemaal eens met DanBras. Soms is het verstandiger iets langer door te sparen en/of goed te zoeken op internet naar een aanbieding dan iets te kopen waar je mogelijk later spijt van krijgt omdat de kwaliteit erg tegen valt.
 
Maar kan je er wel een kippetje op maken of spareribs en is de temperatuur wel een beetje stabiel? Toevallig wilde een collega deze kopen om een beetje mee te hobbyen, hij stond nl. in het Makrokrantje voor ?50,-. Ik had al gezegd dat hij het beter niet kon doen maar ik ben ondertussen verwend met een WSM. En ik denk niet dat hij hem heel vaak zal gebruiken.
 
Omdat je de temperatuur niet kan regelen, ben je afhankelijk van de hoeveelheid brandstof en hoeveel wind er staat. Ik heb er ribbels op gemaakt, maar hield/kreeg ik niet laag genoeg dus 3-2-1 was niet mogelijk.
Dat het materiaal dun is en snel roest....ach, alle waar naar zijn geld. Maar dat de onderkant niet gesloten is maakt het zeer lastig (understatement) om low & slow te doen.
 
Ik denk dat slecht materiaal ook heel ontmoedigend kan werken, doe je nog zo je best maar het eindresultaat is niet te vreten. Ik kan me voorstellen dat  veel mensen het dan zullen opgeven en een andere hobby gaan zoeken.
 
Nogmaals bedankt voor alle reakties, hij staat bij de blokker en ik kon nu ook voelen wat het was. En het materiaal voelt zeer dun en blikkerig aan, niet doen dus !

Dan maar door blijven dromen of toch proberen het beste uit mijn gewone weber te halen:)

Dat is evengoed heel smakelijk, alleen de temperatuur heel laag houden zonder dat het vuur stervende is :) dat moet ik nog beter onder de knie krijgen

Miep
 
miep zei:
alleen de temperatuur heel laag houden zonder dat het vuur stervende is :) dat moet ik nog beter onder de knie krijgen

Miep

En ook dat komt allemaal goed  ;)
 
miep zei:
Nogmaals bedankt voor alle reakties, hij staat bij de blokker en ik kon nu ook voelen wat het was. En het materiaal voelt zeer dun en blikkerig aan, niet doen dus !

Dan maar door blijven dromen of toch proberen het beste uit mijn gewone weber te halen:)

Dat is evengoed heel smakelijk, alleen de temperatuur heel laag houden zonder dat het vuur stervende is :) dat moet ik nog beter onder de knie krijgen

Miep


Oefening maakt de meester.!!
 
Dank allen voor deze opbeurende woorden!
Dit maakt het leven zonder "echte"smoker een stuk dragelijker.

Misschien heb ik nu minder last van nachtmerries, waar halfgare kippen mij aanvliegen :)

Ik houd moed!
 
miep zei:
Dank allen voor deze opbeurende woorden!
Dit maakt het leven zonder "echte"smoker een stuk dragelijker.

Misschien heb ik nu minder last van nachtmerries, waar halfgare kippen mij aanvliegen :)

Ik houd moed!

Gelukkig zijn het halfgare kippen....menig brisketroker ziet een kudde gekke koeien in de achtertuin...

Heb zelf pas nog een paar roze olifanten in de tuin gezien en een pratende tuintegel. Volgens mij als gevolg van de rookkruiden die ??n van de pubers hier in huize Jachtfestijn in de kamado had gegooid.
 
Gelukkig alleen een "pratende" stoeptegel en geen vliegende  :)
Alhoewel die roze olifanten mij toch we zorgen baren i.v.m. jullie gezondheid daar in Friesland

Of krijgen we binnenkort een smakelijk gerookte roze olifant  te bewonderen in een van jouw recepten?
 
En weer langzaam richting de barbecook rookovens mensen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan