BasBQ
Beef en Steak

Bar-B Kettle en andere vraag.

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
103
Wat is er aan de bar b Kettle, of niet? Ik kan lezen maar begrijp de product range niet. Alle andere bbq's begrijp ik en de Premium versie ook.

En waar staat deze dan? Of is dit een oud model welke gehandhaafd blijft voor nostalgie? Maar wat is een original dan?

En vraag twee. Kun je bv een one touch kopen en later de aspan van de Premium monteren of zijn ze echt verschillend? Dit ivm de initi?le kosten of het wel makkelijk kunnen vinden van de exemplaren met as schotel via MP.

Op die manier zou ik eenvoudig kunnen upgraden.

Ik hoor graag van jullie of plekken waar eea duidelijker staat dan de Weber(Stefan) sites ed.
 
Hoi Jeroen,

Even heel snel een opmerking van mij:

NEEM EEN PREMIUM (of een ander type met as-pan).

Ik heb een One Touch Original 47 cm en behalve dat hij mij bijzonder goed bevalt is het gemis van een as-pan bijzonder groot.

Een zuchtje wind en je hebt je hele terras vol met as. Vervelender nog, ik loop altijd op blote voeten en dit resulteerde samen tot een flinke brandwond toen ik op een heet stukje kool (1-2 mm) trapte met mijn rechter-dikke-teen en pas na een seconde of 5 erachter kwam waar die varkensharengeur vandaan kwam. Dus niet van een Pulled Pork, maar van mijn teen!!!


Een Weber zonder aspan is als een rooster zonder vlees!!!

Gr. Erwin

P.S. Voor diegene die beginnen te piepen over veiligheid: ik heb vrijwel vuurvast handen en draag altijd gehoorbescherming (squeal like a pig) en valhelm (mijn vrouw is nog steeds kwaad dat ik aan een UDS begonnen ben, dus levensgevaarlijk!!!).
 
Aardenwerk pot op het asschaaltje en je hebt een low-budget aspan gemaakt ;)
 
fricandeau06.jpg
 
Upgraden van roosters gaat nog wel, maar dat soort basis functies als een as-pan moet je niet willen missen Jeroen ;)
 
Ik wil ook een aspan, want mij huidige outdoorchef heeft wel meer dan menigeen Weber. Maar ik dacht misschien een aspan via de dealer en een non Premium via MP.

Maar wat is een bar B Kettle en waar staat deze in zeg maar de ranking? Lijkt mij namelijk meer een gevoeld ding dan een daadwerkelijke uitbreiding in de Weber lijn, laat staan een verbetering tov willekeurig welke Weber. Ergo canibalisme binnen de weberlijn?
 
Java,

De bb-kettle is een beetje de instapper.
Daarna komen de one touch, one touch premium en dan de versies met het master touch (rooster systeem etc.)
Zou minimaal de OTP pakken eigenlijk. ;)

Ivo
 
Dat vermoed ik ook Ivo. Want zolang ik niet bij jouw werkgever werk is een BGE out of the question. Tenminste als ik getrouwd wil blijven.............
 
Jeroenvanarkel zei:
Dat vermoed ik ook Ivo. Want zolang ik niet bij jouw werkgever werk is een BGE out of the question. Tenminste als ik getrouwd wil blijven.............

Tsja, nieuwe collega's krijgen hem ook niet hoor, was een eenmalige actie ;)
Dus ik zou de kinderen voor de keuze stellen: Of een jaar op hockey, of een BGE voor papa en dan kunnen ze lekker eten...
Al is lekker eten zonder mama misschien ook een keuze voor ze, maar dat moet je zelf maar beslissen :p

Neem haar anders eens mee naar 1 van de vele restaurants die met de BGE werken.
Scoor je niet alleen romantiek-punten mee, maar misschien ook je akkoord om de BGE te kopen =))

Maar met een weber, stuk minder duur, kom je ook een heel eind!
En als je eerst inzet op een BGE, en dan afdingt naar een Weber mastertouch.... dan doe je het toch ook prima ;)
 
:)
 
Bar-B-Kettle is op zich een prima BBQ. Het enige verschil met de OTO is dat deze geen thermometer heeft in de deksel en i.p.v. het one-touc lucht- en reinigingssysteem er 3 luchtschuiven onderop zitten.

Voor uitbreiding van de Weber familie is deze inerdaad waardeloos, dan kan je beter een compact kettle kopen voor de snelle simpele indirecte trek, of een WGA (de alleskunner).
 
Terug
Bovenaan Onderaan