BasBQ
Beef en Steak

Bao broodjes met oosterse buikspek

 
 

EFFEX

Sprokkelaar
Berichten
42
Ik was getriggerd door de foto's van @mrooding wilde ik ook een keer zelf bao broodjes maken. Deze wilde ik combineren met buikspek, maar dan op oosterse wijze.

Gisteravond voor het slapen gaan het buikspek in de marinade gezet. Ik had een stuk buikspek met zwoerd bij de makro gehaald. Het verwijderen vd zwoerd viel een beetje tegen, goed en scherp materiaal is een must.

Deze middag de kamado aangestoken en naar 130 graden verwarmd. Vervolgens het buikspek erop, het was een dun stuk vlees dus die was binnen drie uurtjes klaar.

In de tussentijd het deeg gemaakt voor de broodjes. Ook nog wat zoetzure komkommer als decoratie op de broodjes. Vervolgens de broodjes gestoomd in de stoomoven. De broodjes hadden inderdaad de karakteristieke smaak en structuur van een bapao die je bij de Vietnamees haalt.

Als laatste de buikspek gesneden en nog even afgegrild op de bbq, broodjes opmaken en eten maar. De kids vonden het buikspek erg lekker. Ik was zelf ook tevreden met het resultaat, zeker voor de eerste keer. Volgende keer buikspek zonder zwoerd.

Foto's uploaden lukt even niet, zal ik later nog een keer proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
20200504_232454~2.jpg
20200505_160904.jpg
20200505_182038.jpg
20200505_183145.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Hoe heb je ze geprobeerd te uploaden? Direct via het forum of via Tapatalk?
 
nou, ik vind het er goed uit zien hoor. heerlijk broodje
 
Erg leuk om te lezen dat er mensen recepten direct namaken na het zien van een foto!
een hele eer @mrooding

Ziet er overigens erg goed uit!
 
Het ziet er inderdaad erg lekker uit en alhoewel ik niet met alle eer kan strijken ben ik blij dat ik je geïnspireerd heb! Je hebt de buikspek niet nog ingesmeerd met wat saus voordat hij van de Q ging toch? Die gekarameliseerde hoisin saus vond ik echt wel de kers op de taart in het recept van Jord
 
Het ziet er inderdaad erg lekker uit en alhoewel ik niet met alle eer kan strijken ben ik blij dat ik je geïnspireerd heb! Je hebt de buikspek niet nog ingesmeerd met wat saus voordat hij van de Q ging toch? Die gekarameliseerde hoisin saus vond ik echt wel de kers op de taart in het recept van Jord

die hoisin marinade/saus was inderdaad fantastisch! Ik hem uiteindelijk niet gebruikt bij het afgrillen. Tip voor de volgende keer :)
 
Zo'n broodje moeten we hier ook maar eens proberen want het ziet er echt heerlijk uit 😀
 
Ziet er top uit, wel beste hap zo. Kun je t ook dicen en er tussen doen? Lijkt me praktischer met eten :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan