BasBQ
Beef en Steak

Ballen

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
Na alle post over de ballen van Frits was het de hoogste tijd om ze zelf een keer te maken.

Ingrediënten zijn niet al te exotisch dus zelfs zonder een bezoek aan de slager/supermarkt kon ik meteen aan de gang.

Omdat ik een kilo gehakt in de koelkast had liggen meteen maar besloten om ook een aantal mini ballen te maken, hier in huis houden we van snacken .

Een tijdje geleden had ik maple-whisky cured bacon gemaakt naar het idee/recept van [mention]Sander72 [/mention] , een mooi stukje uit de vriezer gehaald om hier pig candy (recept [mention]noskos [/mention] ) van te maken.

Dus vanmiddag m’n BGE onder de veranda uitgerold en lekker in t voorjaarszonnetje genoten.
Houten plankje vanmorgen al in t water laten weken, BGE indirect tot een ca 190-200 graden en de mini ballen er op. Deze temperatuur is hoog genoeg om het plankje (ook al ligt deze indirect) lekker te laten roken.
Ook een paar stukjes bacon er op (heb een dubbel rooster), moet toch even proeven .
Was heerlijk!

268ca7746f07bcecdacf4b4d5200ce0f.jpg


De mini ballen van Frits

e0bf0e87d023310f4762c412fdd27533.jpg


De pig candy :

15181e25d8e6eb9d319a02633b82ac8e.jpg


Daarna de “volwassen” ballen :

7924b979c6e8e5bac4a1506e1f15ba7e.jpg


Nu het broodje bal met pig candy, had er ook de smash burger saus bij gemaakt, die past er perfect bij!

c7012f830d6901f9f0bc0a529846e9c4.jpg


Was echt genieten.

Bedankt voor het kijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat zijn een stel lekkere ballen zeg😌. Spek aan t spiesjes ziet er ook verrukkelijk uit, leuke manier van presenteren zo!
Bedankt voor t delen👌🏼
 
Dat zijn een stel lekkere ballen zeg. Spek aan t spiesjes ziet er ook verrukkelijk uit, leuke manier van presenteren zo!
Bedankt voor t delen

Bedankt voor het compliment!
Die spiesjes waren inderdaad erg goed gelukt, die ga ik vaker maken.
Lekker zo’n stokje bij een heerlijk (speciaal-)biertje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er geweldig uit zeg! 👌
 
Fijn gerecht zo, bedankt voor de tip met betrekking tot de saus. Deze ga ik meteen op de to do list noteren.
 
zo, dat zijn lekkere ballen
had graag aangeschoven zeg. lust ik wel
 
Dat zijn beste ballen .

Van jou komende is dat een extra mooi compliment! Jij bedankt voor het bedenken van dit gerecht

Ps. De mini versies van de ballen komen hier op t “snack en snaai - lijstje”

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker ballen man!
 
Ziet er goed uit. Je hebt je lekker uitgeleefd op de Q zie ik!
 
Die ballen van Frits zijn niet verkeerd hè. En wat een fijne plaatjes. Het water loopt me weer in de mond. En dan icm die heerlijke bacon. Wat moet dat een feestje geweest zijn. Top.
 
Die ballen van Frits zijn niet verkeerd hè. En wat een fijne plaatjes. Het water loopt me weer in de mond. En dan icm die heerlijke bacon. Wat moet dat een feestje geweest zijn. Top.

Die ballen zijn zeker niet verkeerd.
Was inderdaad een feestje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan