Goedenavond bbq genootschap genieters!
Met de vrouw die op ploffen staat ( aankomende vrijdag uitgerekend van onze 3rde) kinderen die net 2 weken vakantie hebben gehad werd het weer tijd voor wat anders op tafel
Wijzelf eten echt zelden bonen.. behalve sperziebonen.. baked beans had ik zelf nog nooit gemaakt maar ach het filmpje van @NasQ had me lekker gemaakt dus het moest er toch van komen.
Ingredienten:
1 versnipperde ui
1 pot bruine bonen 370gram inc uitlekgewicht
1 pot witte bonen in tomatensaus 360gr
1 pak bruine bonen 380gram inc uitlekgewicht (had perongeluk niet de witte gepakt )
350 gram gerookt spek
300 gram leftover pulled pork
1 eetlepel heinz tomatenketchup
140gr tomatenpuree ( zelf bijgevoegd voor wat extra smaak maar dan niet pittig )
1 eetlepel milde mosterd
1 eetlepel bruine basterdsuiker
Scheutje dry rub varkenskruiden
*Knoflook uiteindelijk niet toegevoegd*
Skillet voorverwarmd, zonnebloemolie toegevoegd.
Begonnen met het bakken van het gerookte spek welke ik in blokjes had voorgesneden.
Nadat dit effe lekker had gebakken de ui bijgevoegd, gevolgd door de pulled pork.
Opstelling omgezet van direct naar indirect.
Kersen rookhout toegevoegd, ik had geen perzik.
Alles bij de skillet toegevoegd en flink roeren maar!
Ongv 1 uurtje op 140 graden elke 15 minuten effe doorgeroerd.
Hierbij de foto's
Geen foto van een opgemaakt bord.. bonen zijn niet zo spannend om naar te kijken.
Ik denk dat dit wel echt meteen de lekkerste versie is ( voor mij) met pulled pork erin verwerkt.
De kids ( 6 & 3 ) waren gematigd positief wat een dikke win is voor hun doen
Morgen nog een leftover mee naar het werk
Bedankt voor het lezen
Met de vrouw die op ploffen staat ( aankomende vrijdag uitgerekend van onze 3rde) kinderen die net 2 weken vakantie hebben gehad werd het weer tijd voor wat anders op tafel
Wijzelf eten echt zelden bonen.. behalve sperziebonen.. baked beans had ik zelf nog nooit gemaakt maar ach het filmpje van @NasQ had me lekker gemaakt dus het moest er toch van komen.
Ingredienten:
1 versnipperde ui
1 pot bruine bonen 370gram inc uitlekgewicht
1 pot witte bonen in tomatensaus 360gr
1 pak bruine bonen 380gram inc uitlekgewicht (had perongeluk niet de witte gepakt )
350 gram gerookt spek
300 gram leftover pulled pork
1 eetlepel heinz tomatenketchup
140gr tomatenpuree ( zelf bijgevoegd voor wat extra smaak maar dan niet pittig )
1 eetlepel milde mosterd
1 eetlepel bruine basterdsuiker
Scheutje dry rub varkenskruiden
*Knoflook uiteindelijk niet toegevoegd*
Skillet voorverwarmd, zonnebloemolie toegevoegd.
Begonnen met het bakken van het gerookte spek welke ik in blokjes had voorgesneden.
Nadat dit effe lekker had gebakken de ui bijgevoegd, gevolgd door de pulled pork.
Opstelling omgezet van direct naar indirect.
Kersen rookhout toegevoegd, ik had geen perzik.
Alles bij de skillet toegevoegd en flink roeren maar!
Ongv 1 uurtje op 140 graden elke 15 minuten effe doorgeroerd.
Hierbij de foto's
Geen foto van een opgemaakt bord.. bonen zijn niet zo spannend om naar te kijken.
Ik denk dat dit wel echt meteen de lekkerste versie is ( voor mij) met pulled pork erin verwerkt.
De kids ( 6 & 3 ) waren gematigd positief wat een dikke win is voor hun doen
Morgen nog een leftover mee naar het werk
Bedankt voor het lezen
Laatst bewerkt: