BasBQ
Beef en Steak

Bacon Wrapped Onion Rings

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Bacon-Wrapped-Union-Rings-6-300x199.jpg

Allereerst mijn oprechte excuses dat ik laatste tijd niet meer zo actief ben. Wij hebben een nieuwe woning gekocht en daardoor druk met alle voorbereidingen hiervoor. Daarnaast ook wat winkeldemo's gedaan en ook nog gesprekken met sponsors voeren. Dit weekend hadden wij eindelijk nog eens tijd om de BBQ aan te steken. Daarom hierbij een nieuw receptje:

Het originele recept wordt overigens gemaakt met Vidalia uien. Deze uien zijn in Nederland helaas niet het hele jaar door beschikbaar. Zoete uien bieden hier echter een prima alternatief voor. Ik haal uit 1 grote zoete ui 2 tot 3 uienringen. Dat komt omdat ik alleen de dikkere ringen gebruik. Dit recept is dus goed voor 4 tot 6 uienringen.

Boodschappenlijst voor dit recept
2 grote zoete uien
18 plakken ontbijtspek
Je favoriete BBQ rub (of zelf maken)
Je favoriete BBQ saus (of zelf maken)

Snij de uien in dikke ringen van ongeveer 7 mm. Haal vervolgens de buitenste ring eraf en verwijder het middenstuk.

Bacon-Wrapped-Union-Rings-2-300x199.jpg


Pak vervolgens het ontbijtspek. Gebruik per uienring 3 schijven spek. Wikkel het spek strak om de uienringen heen en steek er een houten prikker doorheen.

Bacon-Wrapped-Union-Rings-2-300x199.jpg


Doe vervolgens wat van je favoriete BBQ rub erover. Ik heb voor dit recept de Big Bob Gibson BBQ rub gebruikt

Bacon-Wrapped-Union-Rings-3-300x199.jpg


BBQ Voorbereiden
Bereid de BBQ voor op 150C / 302F voor indirect gebruik. Gebruik voor dit recept appel- of kersenhout als rookhout.

Plaats de uienringen op de BBQ voor ongeveer 40 minuten. Glaceer vervolgens de uienringen met jouw favoriete BBQ saus. Laat vervolgens de uienringen nog 10 minuten op de BBQ liggen. Haal ze vervolgens eraf en laat ze een paar minuten afkoelen.

Bacon-Wrapped-Union-Rings-4-300x199.jpg


Bon apetit!
 
Met dit soort hapjes, is jouw tijdelijke afwezigheid alweer vergeven hoor Tom.
Ziet er behalve leuk, ook heel erg smakelijk uit.  B-)

Mac

 
Met zo'n recept zijn de excuses snel aanvaardt Tom!! :D
 
Lekker Tom !
 
lijkt me helemaal lekker om eens te gaan proberen
 
Lijkt me errug lekker maar waar zijn de beelden?
 
Geweldig Tom, op de to-do-lijst, bedankt voor het delen.
 
Weer eens iets anders. Gaan we proberen.
 
Geinig recept zeg! Word het niet erg zout met bacon en rub samen? Ik zou denken dat bacon en BBQsauce al genoeg was, maar ik voel een uitprobeermoment aankomen.
 
Hij is fijn!
 
Lekker...
Ik ben deze (soort van) in een filmpje tegengekomen (pitboy's?) Deze lieten ze afkoelen en daarna daarna door een bierbeslag en nog eens frituren..
Ik heb ze ook op de lijst staan..
 
Mooi origineel gerecht
 
Bacon, ui, rub en saus..... Pilsje erbij en de schijf van 5 is compleet.!

Prima recept! Todo
 
Ja hoor, weer een fijn gerechtje voor bij de highbeer

Edit:
ondertussen even uitgeprobeerd en ik moet zeggen. Dit is echt een ontzettend lekker hapje, bedankt Tom :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan