BasBQ
Beef en Steak

Bacon ..very slow

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Vandaag nog een stukje bacon op de WDSM gelegd, maar vandaag gaat het echt slow, van 15 h nu zijn we al 19 h  en nog maar net 60 gr het is niet abnormaal dik liggen twee stukken van +/- 1 kg nog steeds te roken  :-S moet er wel bij vertellen dat ik het vel al door de slager heb laten verwijderen, was een stuk van 3 kg en oorspronkelijk was de bedoeling om 3 stukken walchers gilden spek te maken, heb woensdag een partij bacon nodig vandaar.
wij wachten de 65 gr af  :(

 
Ben dan toch maar gaan controleren en een tweede probe in de andere bacon gestopt, deze was toen al ongeveer aan de 80 gr  :-/ en bacon 1 nog maar aan 62 gr  :-/ dan de probes onderling gewisseld en alle twee in het zelfde stuk vlees zo wat alles uitgeprobeerd, bacon 1 62 gr, bacon 2 80 gr  :-/ bacon naar binnen en de probes laten liggen en de WDSM laten uitbranden, de twee probes meten exact het zelfde, weer wat geleerd, twee stukken vlees twee probes, en niet eentje gebruiken voor twee stukken vlees en er drie in de kast hebben liggen  :blush:



Sta er nog elke keer van te kijken wat een gemak dat de HM wel is en met welke precisie  dat die de temperatuur beheerst  :)
 
Marnix zei:
wij wachten de 65 gr af  :(
:-??
Marnix zei:
Ben dan toch maar gaan controleren
:-??
Marnix zei:
Sta er nog elke keer van te kijken wat een gemak dat de HM wel is en met welke precisie  dat die de temperatuur beheerst  :)
:-B
handig/leuk eh die electronica..zou ik ook wel willen maar ben van de oude stempel en begrijp dr niks van.
en  moet ik dus t hele jaar door tijdens een slow sessie  buiten blijven :(  :D
verder: mooi verslag en mooie foto s.

Marnix zei:
, weer wat geleerd, twee stukken vlees twee probes, en niet eentje gebruiken voor twee stukken vlees en er drie in de kast hebben liggen  :blush:
en ook leuk dat je in een flow zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan