BasBQ
Beef en Steak

Bacon Day 2020 - Porkstrami

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Beste BBQ-collega's

Met IBD 2020 in aantocht een tijdje geleden al een mooi stuk buikspek van 2 kilo bij de slager besteld.
Voor het recept van de porkstrami heb ik deze van Noskos gevolgd.

Afgelopen zondagavond al de pekel gemaakt zodat deze kon afkoelen. Maandagavond de buikspek in 2 stukken gesneden en samen met de pekel in een ziplockzak voor 4 daagjes in de frigidere.
Elke avond een keertje draaien en vanmiddag mocht ie erop.
De wsm netjes 4 uurtjes op 120 gehouden totdat toen de kern 71gr aantikte. Perfecto!!!!
Het was toevallig ook etenstijd.
Bruin broodje met wat sla, paprikareepjes en bieslook (jaja, we houden het verantwoord en gezond) EN EEN PAAR LEKKERE PLAKKEN SPEK!! :cool:😆

De pics
DSC_1969.JPG


Hier wordt je toch blij van
DSC_1970.JPG


DSC_1971.JPG


DSC_1972.JPG


Na aanleiding van een post van @Barbeknoei voor de fotowedstrijd van vorige maand ook maar eens amandelnoten gerookt. 300gr amandelen, 2 eetlepels olie, snufje zout naar smaak, 1 theelepel knoflook- en paprikapoeder, een klein snufje gemalen chiliflakes en een eetlepel gedroogde oregano.
Na ca 30 minuten was het klaar.
DSC_1973.JPG


DSC_1974.JPG


Mooi op tijd klaar voor de kwalificatie
DSC_1975.JPG


En toen was ook de porkstrami klaar
DSC_1976.JPG


DSC_1977.JPG


Kijk eens wat een gezond broodje 😋
DSC_1978.JPG


DSC_1979.JPG


Wat een heerlijkheid allemaal weer.
De amandelen zijn heeeeeel erg goed bevallen. Wat is dat lekker zeg.
En de porkstrami is nu onze favoriete buikspek-variant. Man man man, fantastisch gewoon.

Helaas gaan we ook een stuk spek aan de buurtjes en mijn "rookhoutleverancier" geven, want ja, die moet je ook tevreden houden natuurlijk.
Maar wel met pijn in het hart, want wat is het lekker zeg.

De amandelen houden we voor onszelf. Er zit nog een F1 race aan te komen ;)

Dank voor het kijken
Rick
 
Heerlijk rick.... Ik kom bij jou kijken


Ps, gisteren de herhaling gekeken van de kwalificatie, maar vond deze zeker niet saai. Uitslag voorspelbaar, maar heerlijk dat spel en die actie.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk heb je meer van je whiskey en noten genoten, dan de kwalificatie.
Ziet erg lekker uit allemaal!
 
Hopelijk heb je meer van je whiskey en noten genoten, dan de kwalificatie.
de kwalificatie was echt geen klap aan inderdaad. nu al geen zin in de race.......
toch maar kijken, je weet nooit
 
Heilige poep nog aan toe, NOMNOMNOM!!

Zelfs een lekker whiskytje erbij!
 
Geweldig stuk vlees zeg! En aan de bereiding heeft het ook niet gelegen. Ziet er allemaal erg lekker uit!
 
Oei Rick wat doe je me aan. Ik zit ram vol van mn eigen recept. Maar krijg gelijk weer honger.
Wat een heerlijke plaatjes. Dit moet ik gewoon gaan maken. Heb je mooi gemaakt.
Dat zal zeker smullen geweest zijn TOP
 
Oh oh oh Rick! We moeten een WSM team starten hier op t forum, dit apparaat krijgt veel minder liefde dan hij verdiend tussen al dat kamado geweld! Super om te zien dat je gewoon beide verdiepingen hebt kunnen gebruiken zeg. En wat een resultaat! Heeeeerlijk!
 
Ik kan hier zekers blij van worden ☺️
 
Oh oh oh Rick! We moeten een WSM team starten hier op t forum, dit apparaat krijgt veel minder liefde dan hij verdiend tussen al dat kamado geweld! Super om te zien dat je gewoon beide verdiepingen hebt kunnen gebruiken zeg. En wat een resultaat! Heeeeerlijk!

Dan moet ik ook een WSM aanschaffen
Lijkt me toch eens leuk om mee te koken
 
Dan moet ik ook een WSM aanschaffen
Lijkt me toch eens leuk om mee te koken
daar kan je mooi de carnavalspot voor gebruiken, want die ga je niet nodig hebben denk ik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan