BasBQ
Beef en Steak

Bacon Brisket - Parijs buikspek 1.5 ofzo...

nAffie

Tondelzoeker
Berichten
17
Wegens omstandigheden een tijdje niet kunnen BBQ'en, maar vandaag (gisteren technically) was er weer een mogelijkheid, dus daar meteen maar iets geprobeerd wat al heel lang op m'n radar stond; de Bacon Brisket - Parijs buikspek 2.0 van Noskos!

Nu had ik wel nog een kilo buikspek liggen, maar had The Beef en ook The Steak rubs van Noskos niet liggen. Dus ik heb het stuk wel in 2 stukken verdeeld en ben even gaan kijken wat ik wel in huis had...
Dat was een steak rub van BBQuality en The Pulled Pork van Noskos.
Dus dan maar experimenteren en remixen on the fly, iets wat ik vroegâh als DJ ook regelmatig deed... :cool:

Even een ugly snake in de kolenring gemaakt van de MTP... (dacht niet dat ik een volle lading briketten nodig zou hebben)
Paar cherry chunks erbij...
1661554320531.png


Le pork belly...
1661554374045.png


Beetje ingesmeerd met mostâhd zodat de rub wat beter blijft plakken...
1661554427046.png


Op de Q met de diffuser plate...
1661554535663.png


Iets dichterbij...
1661554585419.png


Helaas niet scherp, maar zo zag het er na een paar uur uit...
1661554760870.png


Iets dichterbij...
1661554784444.png


Eindresultaat....
1661554896340.png


1661554817881.png


1661554829629.png


1661554843857.png


1661554859798.png


Sjah, wat moet ik nog meer zeggen... Dit was me een partij sappig! Niet normaal!

De versie met the Pulled Pork rub was perfect! Die houden we erin!
De versie met de steak rub van BBQuality was heeeeeel erg zoutig en wat droger, die valt dus af voor mij. Het is een lekker rubje voor een snelle steak, maar ongeschikt voor deze bereiding. Ook was deze versie bijna niet goed aan te snijden omdat de fatcap met de rub gewoon los van het vlees kwam.

Lessons learned: volgende keer gewoon die rubs van @noskos gebruiken!
En misschien gewoon een indirecte setup doen zonder die diffuser plate en kolenring van de MTP. Had echt moeite om de Q boven de 120, graden te krijgen, zelfs met airflow vol open. (Dus voor echt low & slow is die combinatie wel heel goed!)

Al met al, een leuk en heel erg lekker experimentje!
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er allebei toch wel erg lekker uit! Straks lekker ontbijten met een paar plakken spek. 😋
 
Dat heb je “on the fly” toch lekker gedaan hoor.

Volgende keer lekker zelf je rub maken, dan wordt het helemaal perfect.
 
Dat heb je “on the fly” toch lekker gedaan hoor.

Volgende keer lekker zelf je rub maken, dan wordt het helemaal perfect.
Dat is echt nog een beetje next level shit voor mij... Maar zeker wel interessant om wat meer te onderzoeken!

Ze zien er allebei toch wel erg lekker uit! Straks lekker ontbijten met een paar plakken spek. 😋
Oh, ik heb er afgelopen nacht bij de borrel zelfs nog van gesnoept! Het ontbijtje werd een lunch, maar ook daar was het weer heerlijk op!

Ziet er lekker uit, mooie run geweest zo 👍🏻
Dat was het zeker, heb er van genoten, maar ook weer wat van geleerd voor de volgende keer!
 
Dat is echt nog een beetje next level shit voor mij... Maar zeker wel interessant om wat meer te onderzoeken!
Nee joh, niks “next level shit”! Lekker proberen. 😄 Er zijn genoeg receptjes voor rub te vinden op internet, bijv. op Bbq-nl.com van Dennis. Begin daarmee en dan fine-tune je het later naar je eigen smaak.
 
Ziet er mooi sappig uit
Zonde als het op is
 
Terug
Bovenaan Onderaan