Hoi allemaal,
Mijn eerste post ga ik hier maar eens delen en hopen dat alles goed gaat met de foto's.
Een maandje terug mijn eerste bacon gemaakt.
Misschien voor velen gesneden koek maar voor mij hartstikke nieuw en spannend om te maken.
Aangezien mijn ziplock zakken niet zo groot waren heb ik het buikspek in 2 stukken gesneden.
Met 2 stukken kun je ook beide iets uitproberen dacht ik zo.
1x droog gepekeld (Noskos recept) en 1x nat gepekeld (recept van een Amerikaanse site).
De natte is met Maple syrup gemaakt.
Het vlees eerst een beetje bij getrimd.
Gepekeld en in de ziplockzakken gedaan.
En braaf iedere dag omgedraaid.
Na een weekje koelkast afgespoeld een weer een dag drogen
En dan eindelijk na 8 dagen op de bbq.
Het eindresultaat
Deze is met maple syrup gemaakt
De 2e is droog gepekeld
En heb ook nog maar iets bewaard.
Ben harstikke trots op het goede eindresultaat en dit ga ik natuurlijk vaker maken (en vari?ren met smaken/kruiden).
De geur en smaken zijn echt super, een lichte voorkeur voor de maple syrup heb ik wel.
Mijn eerste post ga ik hier maar eens delen en hopen dat alles goed gaat met de foto's.
Een maandje terug mijn eerste bacon gemaakt.
Misschien voor velen gesneden koek maar voor mij hartstikke nieuw en spannend om te maken.
Aangezien mijn ziplock zakken niet zo groot waren heb ik het buikspek in 2 stukken gesneden.
Met 2 stukken kun je ook beide iets uitproberen dacht ik zo.
1x droog gepekeld (Noskos recept) en 1x nat gepekeld (recept van een Amerikaanse site).
De natte is met Maple syrup gemaakt.
Het vlees eerst een beetje bij getrimd.

Gepekeld en in de ziplockzakken gedaan.
En braaf iedere dag omgedraaid.

Na een weekje koelkast afgespoeld een weer een dag drogen

En dan eindelijk na 8 dagen op de bbq.

Het eindresultaat
Deze is met maple syrup gemaakt

De 2e is droog gepekeld

En heb ook nog maar iets bewaard.

Ben harstikke trots op het goede eindresultaat en dit ga ik natuurlijk vaker maken (en vari?ren met smaken/kruiden).
De geur en smaken zijn echt super, een lichte voorkeur voor de maple syrup heb ik wel.