BasBQ
Beef en Steak

back-to-back Simpele BBQ

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Weetje..
Ik plaats vaak hele verhalen met lange recepten..
Maar ook ik hou het vaak simpel, en ook dan is een "agv'tje" van de bbq heel lekker.
Ik twijfelde nog of het wel de moeite was om te delen, maar ach;

Vrijdag tijdens het thuiswerken een varkenshaasje in de marinade gezet;
4 el ketjap manis
3 el honing
½ tl knoflookpoeder
½ tl korianderpoeder
½ tl uienpoeder
½ tl gemberpoeder
Alles bij het vlees gedaan, en weer verder gewerkt :)

IMG_20200508_100607.jpg

IMG_20200508_101211.jpg


Vervolgens lekker op de Q savonds met een aardappeltje uit de skillet, en wortels uit de as. (ff zoeken maar je ziet ze wel liggen in het folie :) )

IMG_20200508_175748.jpg

Wortels waren iets te hard gegaan, dus aan één kant waren sommige wat ver gegaan, verder heerlijk zacht geworden en de smaak was prima!
Niets specialers dan gewoon inpakken in folie met wat zout en er bij leggen.
Vrouwtje had er vanuit instinct/gewoonte olie bij gedaan, dat zie ik ook nog wel als reden dat sommige zo zwart waren geworden..
Gaan we herhalen dus..

Overgebleven marinade nog even laten indikken en als saus gebruikt.
Varkenshaasje in stukken gesneden en door de saus gehaald.
Heeeerlijk.
IMG_20200508_185030.jpg


Vervolgens op zaterdag wat meer liefde in de aardappeltjes gekozen, en los gegaan met de noskos bbq sauce.
Een collega heeft eens 'caliente' kruiden meegenomen uit curacao, je raad wel wat die doen..
Dus die LICHT besprenkelt over een kip filetje, beide kanten.
Direct vuur, totdat hij er mooi uit zag.
Thermometer erin, mocht nog even...
Indirect gelegd, ondertussen de aardappeltjes gegrild (nadat ik ze gekookt heb) en de maiskolven een randje gegeven.

De vrouw maakte ondertussen de dressing voor noskos' aardappel salade. < maken, als je dat nog niet gedaan hebt.
Nee maar echt, maken!

Kipje wat ingesmeerd met de BBQ sauce van Noskos.
Ook het maiskolfje een likje gegeven toen hij er vanaf kwam, en bestrooid met camargue zout.
Wederom smullen..

IMG_20200509_180351.jpg


@noskos wat een aardappelsalade is dat toch.
Wij koken ze en grillen ze af, voor het gemak, ik moet nog eens proberen ze echt een uur tot 1,5 uur roken..
 
Mooi gemaakt, die aardappelsalade van noskos is inderdaad super.
 
Hoe simpeler hoe beter wat mij betreft, die salade ga ik zeker proberen!!
 
Lekker hoor, die aardappelsalade staat op het to-q lijstje.
 
SandyMan hou je niet in. Dit soort lekkere plaatjes mag je altijd delen. En het liefst veel plaaikes
Je skillet wordt gelijk goed ingezet. Mooi werk. En die gerookte aardappel salade is heel lekker. Echt eens de tijd nemen om ze lekker lang te roken (zonder voorkoken).
Lekker in de tuin je eten maken op de Q is en blijft gewoon fun
 
Dit Is toch gewoon genieten man.
Lekker een beetje aanprullen met de bbq. Heerlijk.
En wat Is er mis met simpel? Het gaat erom dat je geniet.
En soms heb je zin in makkelijk, en soms wil je lekker uitpakken.
Goed bezig geweest
 
Wat een heerlijk maal! En ik bedenk me dat die salade wel een leuke is voor YouTube
 
Wat een heerlijk maal! En ik bedenk me dat die salade wel een leuke is voor YouTube
Ookal is hij hier een favoriet en echt een regelmatige terugkomer.. ga ík hem in ieder geval weer kijken.
Het viel me ook op hoeveel BCC hier weer gemaakt waren na jouw filmpje over BCC, leuk om die invloed te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan