BasBQ
Beef en Steak

Baby back ribs

 

Pluimpjee

Tondelzoeker
Berichten
14
Sinds het begin van dit Formule 1 seizoen is er een soort van traditie ontstaan om spareribs te eten bij de race (ik klaag niet!).

Om deze traditie in stand te houden heb ik vanochtend de Q weer aan het werk gezet om de ribjes volgens Noskos zijn recept 3-2-1 te bereiden.

Allereerst de ribjes schoon gedept en ontdaan van de vliezen. Hierna ingesmeerd met wat olijfolie en voorzien van de rub (Vergeten een foto te maken nadat ik de ribjes voorzien had van de rub...).
8806166D-40CB-4D95-8477-DA237D06D93B.jpeg


Nadat de Q op temperatuur was gekomen (schommelde tussen de 114 en 121 graden) de ribjes erop en 3 uurtjes wachten tot we ze konden inpakken.
0927F679-3BEE-4166-B273-40F600EE8794.jpeg


Bij het inpakken gebruik ik ongezouten roomboter, agave siroop en lichte basterdsuiker.
99D0C1F0-2242-44E7-A2F8-B31E177B9C53.jpeg
Wij houden ervan als de ribjes wat zachter zijn (dat ze n niet van het bot vallen!) dus ik laat ze 1 uur en 15 minuten ingepakt op de Q liggen.

F6E6A3FA-4C99-42B9-B5E6-F5C7013DC861.jpeg


Hierna uit de folie laat ik ze nog ongeveer 30 minuten doorgaren op de Q, om ze erna te voorzien van de glaze (Noskos the Orginal) en laat deze ongeveer 15 a 20 minuten karameliseren. Het eindresultaat is tot nu toe elke keer héérlijk!
7DF0A751-3D42-4E00-8C16-2C5CD7A86CA6.jpeg


Deze keer wat simpele oven frieten erbij en we hebben weer genoten van de race en de ribjes natuurlijk!
13545CC6-098F-4BEF-B79C-52205F5E241B.jpeg
 
Leuke traditie! Komt goed van pas als de race een nagelbijter zou zijn, dan hebben deze wat smaak :ROFLMAO:
 
Als dat traditie is kom ik de rest van het seizoen wel bij jou kijken hoor. Geen probleem.

Zien er heerijk uit.
 
Heerlijke traditie :)
Ribben zien er ook heerlijk uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt me niet meteen een straf om op die manier naar de F1 te kijken.
 
Dat is dus volgende week weer spareribs eten. Gezien er dit jaar 23 races zijn, genoeg te kluiven ;)
En als je de komende sprintraces ook meerekent op de zaterdagen :unsure:
Denkende dat het raceweekenden zijn die al op vrijdag begint en in Monaco al op donderdag...... Of draaf ik nu een beetje door?:LOL:
Hahaha, dat is een beetje veel van het goede! We houden het alleen bij de race op zondag en ja misschien niet elke keer spareribs maar af en toe beetje afwisselen misschien..... 😂.
 
Ga je nou niet tegen eten aan die mooie ribbels. 😋
Ik zou volgen de week eens afwisselen en pulled pork maken. 😉
 
Ik denk dat ik deze traditie ook maar eens ga volgen. Zien er goed uit!
 
Kijk, dat Is een lekkere traditie.
En als dan ook jou het Wilhelmus aan het einde van de race klinkt Is het helemaal af
 
Terug
Bovenaan Onderaan