BasBQ
Beef en Steak

Babi Pangang van Buikspek

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
77
Aangezien ik nog een mooi stuk buikspek in de vriezer had liggen besloten om zaterdag eindelijk eens Babi Pangang te gaan maken volgens het recept van BBQ Junkie.
Alle ingrediënten waren al in huis dus vrijdagochtend de buikspek uit de vriezer gehaald, 's avonds in de rub gezet om hem vervolgens een nachtje in de koelkast door te laten brengen.
1000019597.jpg

Zaterdag begin van de middag de bbq klaar gemaakt, indirect 120 graden en de buikspek kon erop.
Terwijl de bbq low and slow zijn werk deed begin ik aan de glaze. Deze was al snel klaar dus meteen doorgegaan voor de saus, tussendoor kwam de oudste ff proeven van de saus. Aangezien meneer liet merken hem erg lekker te vinden meteen maar wat extra gemaakt😉.
Na een kleine 4 uur was de temperatuur van 76 graden bereikt en kon de glaze erop om zo nog ff een kwartiertje door te garen.
Daarna de bbq klaar gemaakt om de buikspek nog even aan beide kanten twee minuten te grillen.
Daarna even laten rusten, in mooie stukken gesneden en op een bedje van atjar geserveerd.
Ik was nog net op tijd voor een foto voor er een uitgehongerde puber en jong volwassenene opdoken..
Aangezien er niets maar dan ook niets over bleef ga ik er vanuit dat het goed was.
Voor mezelf heb ik in ieder geval besloten dat de lokale Chinees het voortaan maar uitzoekt met zijn Babi Pangang 😊

1000019586.jpg


1000019602.jpg


1000019604.jpg


1000019607.jpg


1000019610.jpg
 
Mooie babi-pangang geworden, dat ziet er zeer smakelijk uit 🥰
Had je er verder nog iets van bami, nasi of witte rijst bij?
 
Lekker. Mooi recept.
Had graag een hapje gelust.
 
Ziet er lekker uit! Ik ga dit hier ook eens maken! 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan