BasBQ
Beef en Steak

Aziatisch gemarineerde biefstuk

 
 

Bospony

Vuurmaker
Berichten
58
Voor de maandelijkse fotowedstrijd maar weer een gerechtje gezocht / bedacht.
Had in gedachte om iets met een stukje biefstuk te doen. Dus daar naar op zoek gegaan.
Na wat zoeken her en der, een lekker receptje gevonden om te gaan maken. 2 biefstukjes gescoord bij de lokale AH(aangezien ik te laat was om bij de slager terecht te kunnen).
De biefstukjes worden geserveerd met Noedels, en een knapperige pittige rode kool salade.
Let’s go!
cdfc5a256f7ae28ac4e1b565872dc642.jpg


Allereerst op zaterdag het vlees in de marinade gezet, de marinade bestaat uit:
20 ml sojasaus
20 ml Balsamico azijn
40 ml olijfolie
1 eetlepel honing
1 teentje knoflook
1 theelepel gember
1 lente-ui
Dit kon de koelkast in en een nachtje lekker intrekken.
b54d063926c1654f7990f317af79b21a.jpg


Op zondag alvast begonnen met het maken van de rodekool salade(een halve rode kool).
Om een knapperige salade te maken hebben we deze rodekool een uurtje of 3 moeten laten uitdrogen middels wat zout, dat onttrekt het vocht uit de kool. Elk half uur even omhusselen.
4aede7b4fd8f97a4bbcdcf6234977638.jpg


Ondertussen de bief uit de koelkast om op kamertemperatuur te laten komen.
Na de 3 uur de kool goed afspoelen om het zout weg te spoelen en een dressing maken van:
2 teentjes knoflook
1 theelepel gemberpoeder
Halve eetlepel rode chiliflakes
1 eetlepel vissaus
1.5 eetlepel azijn
1 eetlepel honing
Dit alles tot een dressing gemaakt.
4498f7bd5f263aacd88f5d7ecfe5c8fb.jpg


Ondertussen was de kamado op temperatuur en konden we meteen verder met het bereiden van de stukken biefstuk:
cd3095a9c81db981ad920c6f868b78a0.jpg


Ondertussen op de Q na 1 keer omgedraaid te hebben. Proberen mooie ruitjes te maken, maar dat was nog even oefenen haha
262d27c28d6c08e192fe7f5442d7b025.jpg


Na een paar minuutjes aan elke kant waren ze klaar:
93d9010cbece2a7d07573507806741e1.jpg


De noedels in een kom, vlees erbovenop. Serveren met wat sesamzaadjes en lente-ui:
5628810a160755af23d358a5ee250073.jpg


Al met al niet ontevreden over het eindresultaat. We hadden alleen zelf gedacht om het vlees medium-rare te maken. Helaas was hij (vonden wij) net iets te ver doorgeschoten. Maar we mogen niet klagen!
 
Dat is nog eens een bijzonder biefstukje!
Jammer dat hij iets te ver doorschoot, maar de marinade moet wel erg lekker geweest zijn als ik het zo lees..

Succes!
 
Wat een mooi gerechtje! Lijkt me lekker met die knapperige kool erbij. Ik mis iets van een sausje zoals teriyaki ofzo erbij of een bouillon voor de noedels? Mooi gekookt kerel!
 
Ziet er lekker uit! Bij welke kerntemperatuur haalde je de steaks van de Q?

Met een bouillon er bij zou je een soort ramen krijgen. Zal ook zeker niet mistaan 🤤
 
Wat een mooi gerechtje! Lijkt me lekker met die knapperige kool erbij. Ik mis iets van een sausje zoals teriyaki ofzo erbij of een bouillon voor de noedels? Mooi gekookt kerel!

Doordat we de bief op de noedels hebben gelegd heeft deze vrij veel smaak afgeleverd naar de noedels, maar inderdaad had er wat meer smaak naar de noedels mogen gaan. Al doende leert men zullen we maar zeggen.
We hebben laatst hier thuis een recept gemaakt van Ralphs BBQ tube(bavette met spaghettie Aglio e olio, en daarmee kwam van de bavette superveel smaak naar de spaghetti, we hadden gehoopt dat dat in dit geval ook zo was. Maar de stukken vlees waren wat kleiner, waar we even niet aan gedacht hadden vooraf haha.
Nu we het over Bavette hebben, ik denk dat dit gerecht echt super was geweest met een stuk bavette.

Ziet er lekker uit! Bij welke kerntemperatuur haalde je de steaks van de Q?

Met een bouillon er bij zou je een soort ramen krijgen. Zal ook zeker niet mistaan 🤤

De steaks zijn van de Q gegaan bij 53 graden.
 
Erg hoor, het is nog geen half elf en wij zitten alweer te dromen van bavette... maar inderdaad joh die mooie grove draad van bavette is zo lekker kauwen bij noedels of pasta, erg mooi contrast. Misschien de volgende keer iets van de marinade zachtjes doorkoken zodat je die als sausje erbij of erover kunt serveren! Jammie!
 
Erg hoor, het is nog geen half elf en wij zitten alweer te dromen van bavette... maar inderdaad joh die mooie grove draad van bavette is zo lekker kauwen bij noedels of pasta, erg mooi contrast. Misschien de volgende keer iets van de marinade zachtjes doorkoken zodat je die als sausje erbij of erover kunt serveren! Jammie!

Achja, je moet wat in deze barre corona tijd toch?
Maar het idee van dat doorkoken van de marinade is bij me opgekomen tijdens het eten. maar helaas was het toen al te laat haha.
 
mooi gerecht hoor. lijkt me erg lekker
 
Ook al was hij iets verder gegaard dan gepland ziet het er toch goed uit.
mooie reden om het nog eens te proberen.
 
Voor onszelf hier thuis hadden we zoiezo al de gedachte om een keer met een ander stuk vlees te proberen:)
 
Mooie run. En een lekkere marinade lijkt me. Dit ga ik ook eens maken. Ben erg fan van steak icm een pasta/noedels. Krijg trek van deze lekker plaatsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan