BasBQ
Beef en Steak

Awesome classic burgers

Erg mooi Marc! Veel kookplezier weer gehad zo te zien!
Mooi gebruik van de vleesmolen en heeele mooie broodjes!

Dit dus!

Mocht je iets anders willen kan je eigeel/slagroom eens proberen.
Dat zie ik Rudolph de laatste tijd erg veel doen bij de Bakery op 24kitchen. Blijkbaar enorme glans, en misschien door slagroom ipv water dat t minder druipt en dikker is?
En ik weet niet of je een silicone kwastje gebruikt? maar beter een bakkwast dan..

Eigeel met slagroom kende ik nog niet. Ik ga het eens bekijken.

Ik gebruik inderdaad een siliconenkwastje. Bedoel je met bakkwast zo'n houten kwastje?
 
Misschien een gek idee! Maar waarom niet proberen met een verfrollertje? Dekt misschien erg mooi!
 
Eigeel met slagroom kende ik nog niet. Ik ga het eens bekijken.

Ik gebruik inderdaad een siliconenkwastje. Bedoel je met bakkwast zo'n houten kwastje?
Ja met haartjes, ipv siliconen draadjes, dat verspreid het denk ik mooier en dus minder kans op strepen?
Het is maar een idee, ik zeg iemand het HIER gebruiken en die broodjes komen er toch verdomd mooi uit.
1601017775884.png

Misschien een gek idee! Maar waarom niet proberen met een verfrollertje? Dekt misschien erg mooi!
Een gek idee ja. Verfrollertjes zijn voor vlakke oppervlakken niet voor ronde oppervlakken :)
 
Marc, kerel, dit is dus precies wat ik voor ogen had, dit is hoe ik het had willen doen... maar dat liep even anders. Daarover later meer.

Wat een reuze-fijne repo is dit. Die dikke vuistslag in het deeg, briljant! Die burgers zien er geweldig uit en smaakten vast ook echt geweldig. Ik vind het een heerlijke serie foto's, erg mooi uitgevoerd. Zelf gehakt draaien heb ik vaker gedaan, zelf bacon maken ook. Broodjes bakken heb ik me nog nooit aan gewaagd, maar als ik dit zie krijg ik daar wel enorme trek in!

Grappig ook om al die herkenbare reacties te lezen, gesloopte plantenspuiten, experimenten met kwastjes en ei-mengsels, wat zijn we toch een stel gepassioneerde kook-idioten bij elkaar. Het is heerlijk gezelschap hier!

Succes met de wedstrijd!
 
Ik ga er gewoon 1 kopen en laat weten hoe het ging. Bij de siliconenkwast moet ik altijd erg voorzichtig zijn want die individuele draden zijn best dik en stevig waardoor je best snel je deeg indeukt. Bedankt voor het meedenken!

To be continued! :D
 
Marc, kerel, dit is dus precies wat ik voor ogen had, dit is hoe ik het had willen doen... maar dat liep even anders. Daarover later meer.

Wat een reuze-fijne repo is dit. Die dikke vuistslag in het deeg, briljant! Die burgers zien er geweldig uit en smaakten vast ook echt geweldig. Ik vind het een heerlijke serie foto's, erg mooi uitgevoerd. Zelf gehakt draaien heb ik vaker gedaan, zelf bacon maken ook. Broodjes bakken heb ik me nog nooit aan gewaagd, maar als ik dit zie krijg ik daar wel enorme trek in!

Grappig ook om al die herkenbare reacties te lezen, gesloopte plantenspuiten, experimenten met kwastjes en ei-mengsels, wat zijn we toch een stel gepassioneerde kook-idioten bij elkaar. Het is heerlijk gezelschap hier!

Succes met de wedstrijd!

Bedankt Sander! Ik twijfelde zelf heel erg of het spannend of 'awesome' genoeg was. Door tijdgebrek geen bombastische smaakcombinaties of iets anders unieks gemaakt. Lekker traditioneel maar wel met aandacht, passie en liefde gemaakt ;)

Ben erg benieuwd naar jouw verhaal! Kom maar op met die reportage..
 
Aangezien ik toch nog naar de Hanos wilde voor wat vlees maar meteen een kwastje meegenomen. Ik zal de eerstvolgende keer het resultaat hier even posten @SandyMan
 
Jij koopt ook alles wat ik zeg :ROFLMAO: 👏 👏 👏
Was mijn meid maar zo meegaand

Gelukkig was dit maar een euro of 2 ;) Misschien moeten we even testen of je hetzelfde effect op mijn vriendin hebt. Ik heb nog wel een wishlist waar ze minder blij van wordt
 
Gelukkig was dit maar een euro of 2 ;) Misschien moeten we even testen of je hetzelfde effect op mijn vriendin hebt. Ik heb nog wel een wishlist waar ze minder blij van wordt
Haha, als er straks maar niet klinkt: "Moest je zeker weer van Sander kopen!?" < dan vind ik het best. haha!
 
Ik vind zelf zo'n minimax wel geinig bijvoorbeeld...
 
Kwast is inderdaad vele malen beter dan een siliconen kwast met van die flubbers. Je verdeelt veel beter met een fatsoenlijke kwast. Ik weet niet wanneer je afstrijkt met de kwast. Maar mij is aangeleerd dat je de glans laag 1 maal dun aanbrengt na het opbollen en achteraf zou je ook nog na de 2e rijs dun kunnen aanbrengen. Ei kan je inderdaad beter vloeiend maken met een scheutje melk/room.
 
Ik gebruik normaal gezien een beetje water bij het eigeel maar ik zal melk/room eens proberen. Ik strijk altijd pas af vlak voordat ze de oven in gaan. Krijg je geen ongelijke laag als je het vlak na het opbollen aanbrengt? Het deeg rijst immers nog tot minstens 2x z'n volume.
 
Ik gebruik normaal gezien een beetje water bij het eigeel maar ik zal melk/room eens proberen. Ik strijk altijd pas af vlak voordat ze de oven in gaan. Krijg je geen ongelijke laag als je het vlak na het opbollen aanbrengt? Het deeg rijst immers nog tot minstens 2x z'n volume.

Je laag spreid juist heel prima omdat je broodjes niet uitdrogen aan de bovenzijde omdat je ze afdekt. Het zal beter gelijkmatig worden als je eerst een dun laagje aanbrengt en je broodjes het “laklaagje” opnemen. Voordat ze de oven in gaan een dikkere laag aanbrengen zorgt juist voor die druipers. Als je het aanbrengt heel dun over de 1e laag heen dan krijg je een heel mooi egaal laagje.
 
Je laag spreid juist heel prima omdat je broodjes niet uitdrogen aan de bovenzijde omdat je ze afdekt. Het zal beter gelijkmatig worden als je eerst een dun laagje aanbrengt en je broodjes het “laklaagje” opnemen. Voordat ze de oven in gaan een dikkere laag aanbrengen zorgt juist voor die druipers. Als je het aanbrengt heel dun over de 1e laag heen dan krijg je een heel mooi egaal laagje.

Ik ben benieuwd. Ik ga het volgende keer gewoon proberen! Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan