BasBQ
Beef en Steak

Awesome Burgers: Jacob Jan Boerma Burger

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Als een naamgenoot zegt dat we burgers moeten maken, dan ben ik de slechtste niet.
Veel getwijfeld over wat ik wilde maken maar uiteindelijk voor een recept gegaan wat ik hier 2 jaar terug ook eens gemaakt heb .

Veel werk in de voorbereiding en ik herinner me dat ik daar lang mee bezig ben geweest destijds.

De afgelopen 2 jaar heb ik echter een hele hoop geleerd dus merkte dat het niet zon chaos was als de vorige keer..

Afin, op naar de mooie plaatjes, ik hoop dat jullie kunnen zien wanneer ik de fotocamera gepakt heb.. haha
We begonnen met het maken van de burgers door eerst riblappen 2 maals door de grove plaat te draaien. Daarna de smaakmakers toegevoegd aan het gehakt; mosterd, uien poeder, panko, fijngehakte peterselie, gesnipperd rood uitje, vadouvan, garam masala, zout en peper.
IMG_20200912_200522.jpg
IMG_20200912_202600.jpg



Even kort doormengen om er vervolgens 4 burgers van de maken (200g vlees elk). Vooral door die kruiden roken ze heerlijk! Vervolgens ingepakt en in de koelkast gelegd voor de volgende dag. Konden ze lekker stevig worden.
IMG_20200912_203502.jpg


De volgende dag bleek het bezoek niet door te gaan, dus beperkte mijn run nog maar tot 1 burger.. veel werk voor 1 burger, maar de overige 3 liggen in de vriezer voor een andere keer..

Een uitje gesmoord in beetje zout, boter en vervolgens bruine basterdsuiker toegevoegd.. 20 minuten zachtjes stoven. Mijn hemel wat is dit lekker spul. Volgende keer beduidend meer van maken ;)
IMG_20200913_114127.jpg

IMG_20200913_115403.jpg



Bacon uitgebakken, rode uienringen door een bakje water gehaald, augurk in plakken en augurk in blokjes en parmezaanse kaas geraspt.
IMG_20200913_171103.jpg


Hierna nog 1 tomaat ontveld, in vieren gesneden en ontpit. Deze mochten als eerste op de Q on een goed half uur indirect te liggen.
Het ontvellen van tomaten is niet mijn hobby, maar als ik het dan achteraf zo eet vind ik het toch wel de moeite waard..
IMG_20200913_142321.jpg

IMG_20200913_171359.jpg

Vervolgens de burgers grillen en Italiaanse (afbak-) broodjes opwarmen. (Vrouw wilde een vega burger)

IMG_20200913_174406.jpg

IMG_5678.JPG

IMG_5679.JPG


Ook nog een maiskolfje voorgekookt en afgegrild.
IMG_5677.JPG


Zodra alles klaar was, maar meteen begonnen met bouwen, er moest immers ook nog een foto komen en ik wilde geen koude burger na al die voorbereiding! Ik heb hierdoor geen foto's van t bouwen, maar hier de volgorde van het broodje:

Top bun
Ketchup
Rode uien ringen
Augurk fijn gesneden
Gesmoorde ui
Plakje bacon
1 blaadje sla
Parmezaanse kaas
Runderpatty
2 plakken augurk
Plakje bacon
Sla
Onderkant bun

En dan heb ik nog geen eens alles gemaakt wat in het recept stond! ( Geen sjalot zoetzuur of zilveruitjes en ketchup niet zelf gemaakt)

Maar was die lekker?
Nou en of! Door al die uien en augurk, op die zoete gesmoorde uien met dat gekruide vlees en knapperige bacon, super combinatie!
Echt een fijne, niet al te vette burger maar lekker vers!

Misschien dat de eind foto nog vervangen wordt als wij deze maand wel het bezoek ontvangen, en we dus 3 van dit soort burgers op 1 plank hebben.. maar wie weet. Voor nu was hij heerlijk en hopelijk vangen we nog wat stemmen met deze plaat:
IMG_5680_1.JPG


Bedankt @Sander72 voor deze leuke opdracht!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer heerlijk uit!
 
Dit ziet er echt fantastisch uit! Watertanden :p
 
niet gelogen: ik krijg nu echt honger
man, wat ziet dat er lekker uit
complimenten
 
Da's een hele maaltijd zo'n mega burgerger. :sneaky: heerlijk.
 
Die laatste foto is echt top!
En de gehele reportage is echt honger makend!

lekkerrrrr.....
 
Mooi gedaan Sander, erg fijn!

Ik vind het ook erg tof dat je zoveel zelf hebt gedaan eraan. Vers vlees zelf malen geeft wel echt ultieme controle over je produkt. En gecarameliseerde uien is op zichzelf al een mooi feest! Ziet er zalig uit!
 
Man man man. Wat een feest .moet dat zijn geweest

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie creatieve burger Sander.
Die zal zeker gesmaakt hebben.
 
Nogmaals dank allen, het is echt een fijn receptje hoor! Nog even wat extra foto's toegevoegd van de tomaten op de grill, die was ik vergeten ;)
 
Je kan ons natuurlijk ook uitnodigen als je van die lekkere burgers maakt


Verzonden met rooksignalen vanaf mijn Primo Oval XL
 
Dat is een heerlijke burger Sander. Je hebt weer lekkere foto’s gemaakt. Krijg er direct honger van.
En idd heel gaaf dat eigen gedraaide gehakt.
Ik denk Da ik van z’n lekkere burger makkelijk 2st op kan. Dus als de Q weer eens aan gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan