BasBQ
Beef en Steak

Avondje BBQ

 
 
 

Cageman

Vuurmaker
Berichten
76
Na regelmatig wat foto?s te versturen naar vrienden kom ik er niet onderuit om een BBQ avondje te organiseren.
Nu ben ik niet van het sat?-tje en hamburger, en dit verwachten ze ook niet, maar heb ik onderstaand menu en tijdschema bedacht.
Is dit realistisch ? Te veel of te weinig ?
Dessert is er ook nog, de banaan/rolo en gegrilde ananas.
Het is voor 10 volwassenen en gebruik een Bastard Large en ik heb een grill verhoger.

384b45740bade0fa0c9bf55021f57457.jpg



Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
De tijd voor de pulled pork zou ik krap vinden. Die kan je beter vroeg er op leggen en als het klaar is warm houden in een koelbox. De tijden waarin dit gaat is, kan nogal varieren

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk

 
Leg de pulled pork er maar direct mee op met de ribben.

Indien hij klaar is kan je idd warm houden in een frigobox.
Indien hij echt VEEL te vroeg klaar zou zijn kan je nog altijd even voor het pullen in folie terug op de Q leggen.
 
Ziet er goed uit!

Heb een paar weken geleden ook een bbq avondje gedaan. We waren met 15 man, green egg large met dubbel rooster en mn oude vertrouwde weber gebruikt.

Wat de andere ook al zeggen, pulled pork er vroeg op. In een handdoek in koelbox blijft deze nog lang warm. Zie dat je 1,1 kilo hebt, als ik je een advies mag geven zou ik voor minimaal 2/2,5 kilo gaan, wordt minder snel droog dan een ?klein? stuk van 1 kilo. En wat over is kan je mooi voor jezelf bewaren .

Als ik nog een tip mag geven, zorg dat je wat hulp hebt. Ik had het geluk dat een vriend aangeboden had mee te helpen, op die manier maak je het jezelf iets makkelijker. Daarnaast had ik alles ruim op tijd klaargemaakt/voorbereid, een ?no-stress? bbq was t resultaat.

En tot slot, geniet er van!
Het is echt superleuk om je hobby/passie met vrienden te delen




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank voor de reacties.
Ik zal de Pulled Pork gelijk met de Spare-ribs op de BBQ doen.

Vanavond alles in de rub doen, morgenmiddag de MOINK Balls draaien.

Dan heb ik eigenlijk alleen nog ?s-avonds ?werk? aan de Lomo al Trapo, maar dat is geen straf.

Foto?s volgen zondag.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Marcdepark zei:
Ziet er goed uit!

Heb een paar weken geleden ook een bbq avondje gedaan. We waren met 15 man, green egg large met dubbel rooster en mn oude vertrouwde weber gebruikt.

Wat de andere ook al zeggen, pulled pork er vroeg op. In een handdoek in koelbox blijft deze nog lang warm. Zie dat je 1,1 kilo hebt, als ik je een advies mag geven zou ik voor minimaal 2/2,5 kilo gaan, wordt minder snel droog dan een ?klein? stuk van 1 kilo. En wat over is kan je mooi voor jezelf bewaren .

Als ik nog een tip mag geven, zorg dat je wat hulp hebt. Ik had het geluk dat een vriend aangeboden had mee te helpen, op die manier maak je het jezelf iets makkelijker. Daarnaast had ik alles ruim op tijd klaargemaakt/voorbereid, een ?no-stress? bbq was t resultaat.

En tot slot, geniet er van!
Het is echt superleuk om je hobby/passie met vrienden te delen




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Met bestellen bij BBQuality waren er weinig gewichten beschikbaar. Het ging van 1,1 naar 2,5 kilo.
Had het liefst 1,8 ? 2 kilo willen hebben.
Ik ga hem wel injecteren, misschien dat dat scheelt.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Cageman zei:
Marcdepark zei:
Ziet er goed uit!

Heb een paar weken geleden ook een bbq avondje gedaan. We waren met 15 man, green egg large met dubbel rooster en mn oude vertrouwde weber gebruikt.

Wat de andere ook al zeggen, pulled pork er vroeg op. In een handdoek in koelbox blijft deze nog lang warm. Zie dat je 1,1 kilo hebt, als ik je een advies mag geven zou ik voor minimaal 2/2,5 kilo gaan, wordt minder snel droog dan een ?klein? stuk van 1 kilo. En wat over is kan je mooi voor jezelf bewaren .

Als ik nog een tip mag geven, zorg dat je wat hulp hebt. Ik had het geluk dat een vriend aangeboden had mee te helpen, op die manier maak je het jezelf iets makkelijker. Daarnaast had ik alles ruim op tijd klaargemaakt/voorbereid, een ?no-stress? bbq was t resultaat.

En tot slot, geniet er van!
Het is echt superleuk om je hobby/passie met vrienden te delen




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Met bestellen bij BBQuality waren er weinig gewichten beschikbaar. Het ging van 1,1 naar 2,5 kilo.
Had het liefst 1,8 ? 2 kilo willen hebben.
Ik ga hem wel injecteren, misschien dat dat scheelt.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.

Bbquality bestel ik ook vaak, super kwaliteit en service. Woon in Uden en laat t dan afleveren bij basbq (geen verzendkosten ). Heb je al besteld? Als t nog kan zou ik dan toch voor 2,5 kilo gaan.
Injecteren zal inderdaad ook helpen!

Veel bbqplezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klein vraagje nog,
Ik wil de ribben op het rooster en de Pulled Pork in een aluminium bakje op de verhoger doen. Is dat het beste ?

En moet er nog een bakje met water op de plate setter ??


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Mooie plannen! Ik zou die ribs wat korter doen, tegenwoordig is 1,5/2u roken, 1,5/2u garen en kort (15min) afgrillen meer de way  to go. De 3-2-1 is echt voor amerikaanse ribben die wat dikker zijn.
PP inderdaad wat eerder erop, kun je niet mis mee gaan in een goede warmhoudbox


Verder prima lijkt me!
 
Bobvt78 zei:
Mooie plannen! Ik zou die ribs wat korter doen, tegenwoordig is 1,5/2u roken, 1,5/2u garen en kort (15min) afgrillen meer de way  to go. De 3-2-1 is echt voor amerikaanse ribben die wat dikker zijn.
PP inderdaad wat eerder erop, kun je niet mis mee gaan in een goede warmhoudbox


Verder prima lijkt me!

Ik heb Spareribs besteld met ketting. Dan is de 3-2-1 methode prima.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
GAME ON ....

Regen is net gestopt.
Hopen dat het wegblijft.

Achterste ribben volgens een normaal recept.
Voorste ribben worden Whiskey ribben. (voor de mannen)
En de procureur op de verhoger.

23ed73781257f828b581efc7b76f6a4d.jpg



Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Ziet er goed uit.. en of de regen weg blijft, ik hoop het voor je en voor mezelf..

Hier voor nood de wsm maar droog onder het afdak gezet.. :p

Update: maar goed ook.. t regent hier weer als een gek  :|
 
Ziet er goed uit .
Jullie gaan een mooie avond beleven.
Niet vergeten genoeg te drinken met dit weer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Was een succes, te gezellig om foto?s te maken.
Qua vlees volgorde icm temperatuur was het goed te doen. Zo?n tijdsplanning vooraf maken kan ik iedereen wel aanraden.
Kiplollies was misschien iets te veel nog van het goede.
Volgende keer doe ik wel de Pulled Pork naar 90C ipv 88C. Hopen dat het pullen dan makkelijker gaat.
Achterafgezien wat er aan voorbereiding qua tijd in zit, iets teveel van het goede. Voortaan met kant-en-klare rubs en sauzen werken.
In ieder geval, iedereen vond het gezellig en lekker en daar gaat het om.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Cageman zei:
Was een succes, te gezellig om foto?s te maken.
Qua vlees volgorde icm temperatuur was het goed te doen. Zo?n tijdsplanning vooraf maken kan ik iedereen wel aanraden.
Kiplollies was misschien iets te veel nog van het goede.
Volgende keer doe ik wel de Pulled Pork naar 90C ipv 88C. Hopen dat het pullen dan makkelijker gaat.
Achterafgezien wat er aan voorbereiding qua tijd in zit, iets teveel van het goede. Voortaan met kant-en-klare rubs en sauzen werken.
In ieder geval, iedereen vond het gezellig en lekker en daar gaat het om.


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.

Klinkt als n mooie avond!

Ps haal zelf pulled pork er vaak pas af tussen de 92 en 96 graden (als de temperatuurprikker er in gaat als in een pakje boter dan is ie goed).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan