BasBQ
Beef en Steak

Arizona gas BBQ

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste Q'ers,

Gisteren terug van 3 heerlijke weken Zuid-Frankrijk, op een prachtige camping, waar geen houtskool barbecues mogen...  :(
Dus lekker wezen skottelen op de skottelbraai. Dag 3: lekker een wokgerechtje erop. Hmm.. Ik ruik wat... Regelaar van de skottelbraai in de fik...
Fijn, de rest van de vakantie in de caravan koken. Mooi niet dus. Maar een gasbarbecue die z.. NEE! Ja, maar... NEE, TE DUUR!
Niet dus, dan maar kijken voor een elektrische.
Kwamen de Bricomarche binnen (soort Gamma) en daar stonden de prachtige buitenkeukens. Even naar gapen voor ik naar dat elektrische apparaat (ik kan ze echt geen barbecues noemen) ging kijken.
Na alle summits, Q's en performers te hebben bewonderd, stootte ik op een zwarte 2 pits schoonheid van, hou je vast, 5 tientjes.
Ja, maar dat kan toch niks zijn? Nee, dat klopt, maar beroerder dan een elektrische kan het nooit zijn, toch?

Toen het prachtige apparaatje in elkaar gezet was (aan de handleiding was al duidelijk te zien dat het apparaat maar 5 tientjes kost), na een uur of 3 knooien in de brandende zon, 35 graden en 30 keer in- en uit elkaar halen stond het.

barbecue-gaz-arizona-5-kw-495-x-395-cm-L-148791_1.jpg


Link naar site die het apparaat aan bied: http://www.monechelle.fr/barbecue-a-gaz/barbecue-gaz-arizona-5-kw-495-x-395-cm-148791

Het apparaat levert niet gek veel warmte, in de bak zitten gaten en gleuven, dus indirect barbecue?n gaat niet geweldig, het in elkaar zetten is een vreselijke ramp en de garantie is hoogst waarschijnlijk om te janken, maar o o o WAT BEN IK ONTIEGELIJK BLIJ MET DIT DING.
Wat een geweldig apparaat voor die paar tientjes. Iedereen vind hem vast waardeloos, maar ik ben er hartstikke blij mee, en zou hem zo weer kopen.

Toch blijf ik vasthouden aan mijn vuistregel; als het maar op kolen werkt, maar als side Q gaat hij het vast goed doen.

Nu komt het mooiste nog... Ik eindelijk mijn gas BBQ, want ja, we kunnen niet zonder skottel o.i.d. buiten. Toch maar direct die middag Cadac even gebeld met het bericht dat we waarschijnlijk een verkeerde drukregelaar hebben gebruikt, en de boel in de fik vloog.
Zonder vragen werd het adres in Frankrijk gevraagd, en er werd meteen die middag een hele nieuwe bak (ketel) opgestuurd, dus ik hoefde alleen de poten nog te bewaren. Zo zie je maar (net zoals bij Weber), duur in aanschaf, maar je krijgt er een geweldige service voor terug.
Skottel woensdag op de post, vrijdag al binnen op de camping.

Nou, jullie zullen begrijpen, mijn vakantie kon niet meer stuk.

Ik heb nog wel wat kleine vraagjes over het apparaat, maar daar volgt nog een los topic voor.
Ook de Q lekker ingewijd met provenciaalse "Boules de MOINK", ook daar volgt nog een topic van.
 
Prima ding toch en al helemaal als je er blij mee bent! Idd ook een goede service.

Ben benieuwd naar de eerste foto's met een stukje vlees erop. :)
 
Bidle + 1 !!
 
Leuk stukje om te lezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan