BasBQ
Beef en Steak

Apple Brined Turkey

Ewald zei:
Kijk ook even bij Noskos zijn recept, daar heb ik mijn inspiratie ook van:
https://www.bbq-nl.com/apple-brined-turkey/

Dank U voor het delen, vanaf deze link ben ik op dit forum terecht gekomen. Nokos gebruikt  bij zijn recept geen zout en baking soda, gezien uw resultaat, wil ik dit ook toepassen. Hoeveel heeft U gebruikt?

Ook het verwijderen van de wishbone vind ik apart. Ik had hier geen rekening mee gehouden en zal dat ook doen als de kalkoen ontdooit is.
 
joostjep zei:
Ewald zei:
Kijk ook even bij Noskos zijn recept, daar heb ik mijn inspiratie ook van:
https://www.bbq-nl.com/apple-brined-turkey/

Dank U voor het delen, vanaf deze link ben ik op dit forum terecht gekomen. Nokos gebruikt  bij zijn recept geen zout en baking soda, gezien uw resultaat, wil ik dit ook toepassen. Hoeveel heeft U gebruikt?

Ook het verwijderen van de wishbone vind ik apart. Ik had hier geen rekening mee gehouden en zal dat ook doen als de kalkoen ontdooit is.

Om te beginnen Joost, dit is een Genootschap van BBQ verslaafden waar we gewoon jij of je zeggen. :D
Het klopt dat Noskos geen baking soda/zout gebruikt. Maar stiekum heb ik overleg met hem gehad.
Om meer zekerheid te hebben van een knapperig vel de baking soda/zout methode gebruikt, wat heel veel wordt gebruikt overigens in dit soort situaties na het brinen.
Het pakte hier zeer goed uit.
Baking soda (Arm & Hammer) en zout mengsel 50/50, ik had dit keer iets meer baking soda 3 el zout en 4 el baking soda.
Na het drogen zeer goed afspoelen met water, baking soda geeft een rare smaak af als het niet volledig weggespoeld is.

De wishbone had ik ook niet aan gedacht dat is ook een goede tip van Noskos geweest.
 
Lekker soepje Ewald.
Proef je de BBQ/rook nog terug in de soep?
(ps) die krant onder het bord nog uit gelezen
 
Bram zei:
Lekker soepje Ewald.
Proef je de BBQ/rook nog terug in de soep?
(ps) die krant onder het bord nog uit gelezen

Jazeker, wij houden niet van sterke rooksmaken, vandaar dat appelhout ons rookhout is, zacht en subtiel.
De noodle soup had in de achtergrond een heel subtiel rooksmaakje wat het plaatje helemaal compleet maakte.
Gewoon een killer.
 
Na de heerlijke thaise noodle soup van gisteren, vandaag een klassieker met de leftover kalkoen en de bouillon.
Pasteitjes!

KglKom6.jpg

 
Oh heerlijk! Hadden wij ook met kerst. Gelukkig helemaaaal niet machtig :D
 
Dat pasteitje gaat er wel in.....
 
Ohhhh pasteitjes met ragout ben ik gek op  :D
 
Pasteitje met ragout. Dat is echt lang geleden. En super lekker.
Water loopt me in de mond. Weer een leuk id voor een maaltijd
 
Bram zei:
Pasteitje met ragout. Dat is echt lang geleden. En super lekker.
Water loopt me in de mond. Weer een leuk id voor een maaltijd

Het laatste restje ragout net opgesnoept :D we hebben nu nog een bak met bouillon over en daar gaan we nog een keer een soepje van maken ;)

Ik ben nooit zo'n fan van een hele kalkoen geweest (vroeger bij familie was dat altijd droog en muf) maar wat hebben wij heerlijk zitten eten van deze vogel en het brine recept is echt fantastisch :x , dit gaat een traditie worden, alleen de volgende keer mag de kalkoen ietsie groter zijn zodat we genoeg vlees over hebben voor kalkoenkroketten ;)
 
Jorte zei:
Ach wat lekker weer allemaal.
Mogen we ook het recept van de soep?  :p

Ja hoor dat mag, staat hier gewoon op het forum.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6892.0

Dit is een combi recept Potstickers en Thaise Noodlesoup (dus voor de noodlesoup even door scrollen naar beneden)
in plaats van kippenbouillon de kalkoenbouillon gebruikt en wat kalkoenvlees erbij gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan